بازداشت دوباره نبیل رجب پس از مصاحبه با العالم

بازداشت دوباره نبیل رجب پس از مصاحبه با العالم
جمعه 19 خرداد 1391 - 04:43

المنامة (العالم)- عضو جمعيت حقوق بشر بحرين تاكيد كرد، بازداشت دوباره رييس مرکز حقوق بشر در اين کشور پس از آن صورت گرفت که وي در مصاحبه اي تلويزيوني به نقض حقوق شهروندان اعتراض کرد.

"يوسف المحافظه" روز جمعه در گفت و گو با شبكه العالم، با اشاره به بازداشت مجدد "نبيل رجب" رییس مرکز حقوق بشر بحرین اظهار داشت : نبیل رجب پس ازمصاحبه با شبکه ای ماهواره ای و اعتراض به نقض حقوق معترضان و آزادي خواهان بازداشت شد .

وي با بيان اينكه رژيم آل خلیفه در اجرای اصلاحات و مذاكره با مخالفان جدی نیست، تاكيد كرد: ادامه حملات رژيم ضد فعالان حقوقي و ارعاب مردم، رهبران ديني و فعالان سیاسی نمي تواند مانع از فعاليت حقوقي و اطلاع رساني آنها  شود.

المحافظه  در خصوص فعالیت هاي بزرگ مردمي با عنوان "تعيين سرنوشت" كه از امروز (جمعه) اغاز خواهد شد ، تاكيد كرد :همه گروه هاي سياسي مخالف در بحرين، درباره حق تعيين سرنوشت اتفاق نظر دارند و بدون شك همه مردم بحرين با گرايش هاي مختلف سياسي و حزبي در اين فعاليت ها مشاركت خواهند كرد.

رژیم آل خلیفه دو روز قبل بار دیگر نبیل رجب، را بازداشت کرد. دادستانی کل بحرین با احضار نبیل رجب به او ابلاغ کرد که باید به مدت هفت روز در بازداشت باشد.

دادگاه بحرین هفته پیش رجب را به قید وثیقه آزاد کرده بود.

وي ۵ مي (۱۶ اريبهشت) پس از بازگشت از کشور لبنان، در فرودگاه منامه بازداشت شد.

بازداشت اين فعال حقوق بشر موجي از اعتراضات را در داخل بحرين برانگيخت و همچنين اعتراض گروه‌هاي حقوق بشري بين‌المللي را در پي داشت.

رییس مرکز حقوق بشر بحرین در اولين مصاحبه خود پس از آزادي در گفت وگو با العالم، جلوگيري از فعاليت وي در زمينه دفاع از محرومان را دليل بازداشت خويش بيان كرده بود.

 نبيل رجب گفته بود زماني كه به فعاليت حقوقي در زمينه دفاع از مردم اقدام كرد، همه اين احتمالات را درنظر گرفته بود، و عليرغم اقدامات سركوبگرانه و فشارها و بازداشت ها از سوي رژيم آل خليفه، همچنان به فعاليت خود دراين زمينه ادامه مي دهد.

رييس مركز حقوق بشر بحرين در این مصاحبه تأکید کرده بود که، اقدامات نظامي و امنيتي و كمك گرفتن از خارجي ها براي مقابله با مطالبات مردم، فايده اي براي رژيم حاكم بحرين نخواهد داشت.



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها