گاردین: قتل خبرنگاران برای متهم کردن ارتش سوریه

گاردین: قتل خبرنگاران برای متهم کردن ارتش سوریه
شنبه 20 خرداد 1391 - 04:52

عناصر مسلح و تروريست خودرو يک تيم خبري انگليسي را در سوريه را با گلوله هدف قرار دادند، تا پس از قتل آنها، ارتش سوريه را مسئول حادثه معرفي کنند.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه انگلیسی "گاردین" در خبری اذعان کرد؛ یک خبرنگار انگلیسی عناصر مسلح وابسته به گروه موسوم به "ارتش آزاد سوریه" را متهم کرد که قصد داشتند او را به قتل برسانند.

این خبرنگار تأکید کرد که عناصر مسلح خودرو او و همراهانش را با گلوله هدف قرار دادند.

بر اساس گزارش گاردین، "الکس تامسون" خبرنگار ارشد کانال 4 تلویزیون انگلیس گفته است، عناصر مسلح به عمد او و همراهانش را با گلوله هدف قرار داده و قصد داشتند آنها را به قتل برسانند.

این خبرنگار تأکید کرد که عناصر مسلح تصمیم داشتند پس از قتل این تیم خبری، دولت سوریه را مسئول این حادثه معرفی کنند.

گاردین به نقل از این خبرنگار ادامه داد: گروهی از عناصر "ارتش آزاد سوریه" به عمد خودرو تیم خبرنگاران کانال 4 تلویزیون انگلیس را به سوی منطقه ای نزدیک شهر "القصیر" هدایت کردند؛ عناصر مسلح در آنجا به صورت بی هدف در حال تیراندازی بودند.

تامسون تأکید کرد: قتل خبرنگاران به هیچ وجه به نفع نظام سوریه نیست.

تامسون ادامه داد: پس از آنکه خودرو تیم خبری از خودورهای ناظران سازمان ملل متحد جدا شد، عناصر مسلح آنها را احاطه کردند .. در این حین یک خودرو سیاه رنگ که 4 فرد مسلح سرنشین آن بودند، خودرو تیم خبری را به منطقه ای متروکه که در کنترل عناصر مسلح بود هدایت کرد.

خبرنگار ارشد کانال 4 تلویزیون انگلیس افزود: 4 سرنشین این خودرو سیاه از تیم خبری خواستند که آنها را دنبال کند؛ آنها خودرو تیم خبری را به سوی جاده ای بن بست در منطقه ای متروکه هدایت کردند، که در آنجا ناگهان هدف  تیراندازی قرار گرفتند .. راننده خودرو تیم خبری در واکنشی سریع از نزدیک ترین خیابان فرعی فرار کرد تا بتواند از تیراندزای ها در امان بماند .. پس از آن مشخص شد که آن خودرو سیاه خبرنگاران را به سوی یک دام هدایت کرده بود.

تامسون تأکید کرد: پس از یافتن مسیر و بازگشت به دمشق، دریافتیم که عناصر مسلح نقشه کشیده بودند که پس از قتل آنها، ارتش سوریه را بعنوان مسئول حادثه معرفی کنند.

گاردین افزود: این حادثه اواخر تعطیلات هفته گذشته روی داد، و تیم خبری کانال 4 اکنون به انگلیس بازگشته است.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها