اخراج معلمان در بحرین ادامه دارد

اخراج معلمان در بحرین ادامه دارد
شنبه 20 خرداد 1391 - 18:00

العالم،منامه - دبيركل جمعيت ملي دمكراتيك وحدت گراي بحرين، مسئولان وزارت آموزش و پرورش اين كشور را به اقدامات فرقه گرايانه متهم كرد و گفت: ادامه سياست اخراج افراد از کار، نشان دهنده جدي نبودن آل خليفه در زمينه دستيابي به راه حلي براي بحران كشور است.

"فاضل عباس"روز شنبه در گفت وگو با شبكه العالم، اظهار داشت: اخراج کادر آموزشگاه های  ديني امر جديدي نيست و وزارت آموزش و پرورش همچنان به اخراج معلمان ادامه مي دهد.

وی افزود: اين امر نشان دهنده جدي نبودن رژیم در اجراي توصيه هاي گزارش كميته بسيوني و تعهداتي است كه وزارت كار بحرين به سازمانهای بين المللي داده است؛ اين در حالي است كه اتحاديه سنديكاهاي وزارت كار بحرين از تعلل دولت در بازگرداندن نيروهاي اخراج شده به مشاغلشان اظهار نگراني كرده است.

فاضل عباس وزارت آموزش و پرورش بحرين را بزرگترين وزارتخانه اي دانست كه سياست تبعيض مذهبي را در پيش گرفته است و گفت: همه مسئولان رده بالاي اين وزارتخانه از يك گروه خاص هستند، و سياست هاي كاملا فرقه گرايانه در پيش گرفته اند.

دبيركل جمعيت ملي دمكراتيك وحدتگراي بحرين با اشاره به اینکه اقدامات غير قانوني اين مسئولان باعث اخراج دهها نفر از نيروهاي اين وزارتخانه از بخش هاي مختلف سيستم آموزشي بحرين شده است، افزود: اين روش رژیم آل خليفه و دولت كنوني است و مخالفان بارها اعلام كرده اند در سايه وجود اين رژیم و نخست وزيري كه از 40 سال پيش تاكنون بر كشور حكومت مي كند، اميدي به تغییر ندارند.

فاضل عباس تأكيد كرد: هيچ امیدی براي حل سياسي بحران بحرين وجود ندارد، و جدال واقعي ميان ملت خواستار دستيابي به آزادي و رژیم مورد حمايت بيگانگان و نيروهاي امنيتي خارجي در جريان است؛ در چنين وضعيتي نيروهاي مزدور رژیم با استفاده از گلوله و گازهاي سمي، تظاهرات و اعتراضات مسالمت آميز مردم را سركوب مي كنند.

9-17:54



پربیننده ترین خبرها