فعال سياسي و حقوقدان مصري:

انقلاب مصر تسلیم شورای نظامی شد

انقلاب مصر تسلیم شورای نظامی شد
پنج‌شنبه 25 خرداد 1391 - 18:06

يك فعال سياسي و حقوقدان مصري دستگاه قضايي كشورش را يكي از بازوهاي رژيم سابق دانست و تاكيد كرد که انقلاب با تسليم شدن در برابر شوراي نظامي اشتباه بزرگي را مرتكب شده است.

"حسام ابوالبخاري" پنجشنبه شب در گفت وگو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: دستگاه قضايي مصر يكي از مهمترين بازوهاي رژيم سابق در قانونگذاري براي فساد مبارك بود و پاكسازي واقعي در اين بازوي قدرتمند و تاثيرگذار  رژیم سابق، در زندگي سياسي و اجتماعي این کشور صورت نگرفته است.
وي با اشاره به احكام امروز دادگاه قانون اساسي، گفت: مسئله در جزئيات قانوني احكام صادره نيست، بلكه مسئله اين است كه انقلاب با سادگي و كودكي سياسي خود تسليم يكي از مهمترين اركان رژيم سابق كه شوراي نظامي و نيروهاي مسلح است، شد.
ابوالبخاري تاكيد كرد: نيروهاي مسلح که طي دهه هاي گذشته از پشت پرده اي غير نظامي بر كشور حكومت مي كردند، اکنون انقلاب را وارد بازي کرده و قواعد را تغییر دادند و هر چه خواستند بر سر آن آوردند.
فعال سياسي و حقوقدان مصري،گفت: دستگاه هاي اطلاعاتي آمريكا، اسرائيل و كشورهاي حوزه خليج فارس خواستار موفقيت انقلاب مصر و تاسيس نظامي ملي نيستند، از این رو  آنها در صحنه سیاسی مصر حضور دارند.
وی با اشاره به احکام دادگاه قانون اساسی مصر ، شوراي نظامي را به مين گذاري در پرونده هاي مجالس نمايندگان و شورا پيش از تحويل آنها به اخوان المسلمين متهم كرد و گفت که دستگاه اطلاعاتي رژيم سابق اجازه نخواهد داد کشور وارد مرحله ثبات و دموكراسي واقعي شود.
14-19:12

پربیننده ترین خبرها