فعال سیاسی :

جوانان مصری به میدان باز می گردند

جوانان مصری به میدان باز می گردند
پنج‌شنبه 25 خرداد 1391 - 18:15

العالم، لندن - يك فعال سياسي مصري، شوراي نظامي حاكم اين كشور را به كودتاي نظامي هوشمند عليه انقلاب مردم متهم كرد و گفت جوانان انقلابي اين کشور قطعا به ميادين باز خواهند گشت.

 شريف احمد محسن " روز پنجشنبه درمصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت: تصميم دادگاه قانون اساسي براي منحل كردن مجلس و باقي ماندن احمد شفيق در انتخابات، به منزله كودتا عليه انقلاب مردم مصر به شمار مي رود و  از اين رو جوانان انقلاب از تصميم خود براي بازگشت فوري به ميادين و از سرگيري انقلاب به خاطر شهدا و تحقق
خواسته ها خبر دادند.
فعال سیاسی مصری اين گفته را كه دادگاه قانون اساسي مستقل است، رد كرد و گفت: فاروق سلطان رئيس اين دادگاه فردي است كه به داشتن ارتباط با شوراي نظامي معروف است و اين حكم ها در راستاي زنجيره اي قرار دارد كه نتيجه آن از پيش مشخص است.
وي با اشاره به استقرار نيروهاي امنيتي و نظامي در مقابل دادگاه قانون اساسي از ساعات اوليه صبح امروز، گفت: اين اقدام با هدف پيشگيري از پيامدهاي اين تصميم و كودتاي نظامي هوشمند مبتني بر قانون صورت گرفته است.
 شريف احمد محسن از همه جوانان انقلابي مصر خواست كه به ميدان التحرير بازگردند و بر لزوم توافق و يكپارچگي همه گروه هاي سياسي برای تشكيل شوراي رياست جمهوري مدني تاكيد كرد.
اين فعال سياسي گفت: جوانان مصري به ميدان التحرير بازخواهند گشت اما تجمع آنان درميدان مسالمت آميز خواهد بود و همچنان به اين وضعيت ادامه خواهند داد تا همه گروه هاي سياسي نشستي تشكيل دهند و در آن راه هاي چگونگي تعامل با اوضاع درصورت عمل نكردن شوراي نظامي به خواسته هايشان را بررسي كنند .
وي تصريح كرد: خواسته هاي جوانان مصر از نقطه صفر شروع مي شود و تشكيل شوراي رياست جمهوري مدني، تشكيل كميته تدوین قانون اساسي، از سرگيري انتخابات مجلس و انتخابات رياست جمهوري از خواسته هاي آنان است.
14-18:59

پربیننده ترین خبرها