تلاش آل خلیفه برای احياي طرح الحاق بحرین به عربستان

تلاش آل خلیفه برای احياي طرح الحاق بحرین به عربستان
جمعه 26 خرداد 1391 - 16:39

العالم، بيروت - فعال سياسي بحريني هدف شاه بحرين از سفر به رياض را احياي طرح اتحاد با عربستان دانست.

"یحیی الحديد" در گفت وگو با شبكه العالم، اظهار داشت: تهديدات اخير شاه بحرين و فرمانده نيروهاي امنيتي حامل این پیام برای انقلابیون است که در صورت ادامه مخالفت با مشت آهنين مواجه خواهند شد.

الحدید خاطرنشان کرد: حمد بن عيسي مي خواهد در ازاي حمايت آل سعود از تاج و تخت وي، حاكميت بحرین را به این خاندان واگذار كند؛ لذا مجبور است مخالفان را ساكت كند.

الحدید با تاکید بر اینکه آل خلیفه باید بداند که عربستان تنها بازيگر منطقه نیست، ادامه داد: ملت بحرين مصمم به رد اين طرح است؛ و اگر رژيم آل خليفه بخواهد رهبران مخالفان را مورد تعرض قرار دهد، كشور شاهد درگيری و خشونتي بي سابقه خواهد شد.

وی افزود:هدف رژيم از افزايش دامنه سرکوبها، نقض حقوق بشر و تهديد؛ برگزاري به گفت وگوهای نمایشی بر اساس خواسته هایش و استفاده از زور عليه مخالفان است.

الحدیدخاطر نشان كرد: تعرض و تهديد عليه شيخ سلمان دبیر کل جبهه وفاق اسلامی و بازداشت نبيل رجب رئیس انجمن حقوق بشر بحرین نشان داد که رژيم مي خواهد مخالفان را به آشتی ملي بر اساس ديدگاه خود و نه بر اساس توافق وادار كند.

این فعال سیاسی بحرینی درباره بازداشت پزشكان بحريني كه مجروحان رويدادهاي اخير را مورد مداوا قرار دادند، افزود: اين حكم كه به بهانه تلاش پزشكان براي سرنگوني رژيم صادر شد نشانه آن است كه قوه قضاييه آلت دست رژيم آل خليفه است.

الحدید تاكيد كرد: بسيوني در گزارش خود پزشکان را بیگناه دانست و اعلام كرد كه آنان به وظيفه انساني خود در قبال مجروحان عمل كردند، لذا مساله پزشكان يكي از اهرم هاي فشار رژيم عليه مخالفان به منظور امتيازدهي در گفت وگوي آتي است.

15-12:05



پربیننده ترین خبرها