کارشناس آمریکایی: الحاق بحرین به عربستان باعث جنگ میشود

کارشناس آمریکایی: الحاق بحرین به عربستان باعث جنگ میشود
سه شنبه 16 خرداد 1391 - 14:14

کار‌شناس امور خاورميانه با بيان اينکه آمريکا درباره طرح عربستان براي ملحق کردن بحرين به خاکش موضع گيري نکرده است، گفت درباره سرنوشت بحرين فقط مردم اين کشور مي‌توانند تصميم بگيرند.

راجر هانفر روزسه شنبه در گفت‌و‌گو با شبکه خبری العالم گفت آمریکا درباره الحاق بحرین به عربستان نگران است زیرا تحقق این طرح یعنی شعله ور شدن آتش جنگ در منطقه. علاوه بر این، نباید فراموش کنیم که ملت بحرین با طرح الحاق کشورشان به عربستان مخالف‌اند.

کار‌شناس امور خاورمیانه تصریح کرد مردم بحرین نمی‌خواهند انقلابشان به خاطر تأمین منافع برخی طرف‌های خارجی یا به علت نگرانی‌های امنیتی به نتیجه نرسد. آمریکا درباره این طرح نظرقطعی خود را اعلام نمی‌کند تا به عنوان دشمن ملت بحرین شناخته نشود.

وی خاطر نشان کرد فقط مردم بحرین باید درباره بحران کشورشان اظهارنظر کنند. اگر انقلاب بحرین به برآورده شدن خواسته‌های مردم منجر نشود امنیت و ثبات منطقه در معرض تهدید قرار خواهد گرفت. ملت بحرین هستند که فقط می‌توانند درباره سرنوشت کشورشان تصمیم گیری کنند نه دیگران.

هانفر تصریح کرد اقدامات غیرقانونی رژیم حاکم بحرین به چالشی برای سیاست خارجی آمریکا تبدیل شده است زیرا آمریکا علاوه بر اینکه ناوگان پنجم آمریکا در بحرین قرار دارد، منافعی در این کشور و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس دارد.

وی افزود آمریکا درباره این طرح اظهارنظر قطعی نمی‌کند زیرا الحاق بحرین به عربستان باعث آغاز جنگ در منطقه خواهد شد. ما نباید فراموش کنیم که بحرین در گذشته بخشی از خاک ایران بوده است و در صورت الحاق آن به بحرین مناقشه‌های گذشته از سرگرفته خواهد شد.

Fz-۶-۱۵: ۲۲



پربیننده ترین خبرها