انحلال پارلمان مصر،گرايش به مرسي را افزايش داد

انحلال پارلمان مصر،گرايش به مرسي را افزايش داد
شنبه 27 خرداد 1391 - 07:44

قاهره (العالم) ـ يكي از رهبران حزب آزادي و عدالت، شاخه سياسي اخوان المسلمين تاكيد كرد كه به دنبال انحلال پارلمان مصر، همه نشانه ها حاكي از افزايش محبوبيت محمد مرسي نامزد انقلاب در نزد مردم نسبت به رقيب خود احمد شفيق نامزد رژيم سابق است.

حسن بريك روز شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: مردم مصر در مسجد و كليسا و قهوه خانه و خيابانها همگي محمد مرسي را تاييد مي كنند، اين تاييد در حال افزايش است و همگي بر مشاركت در انتخابات و راي دادن به مرسي براي ريشه كن كردن رژيم سابق اصرار و پافشاري دارند تا مصر به عقب بازنگردد.

وي خاطرنشان كرد: از زمان صدور احكام دادگاه قانون اساسي و انحلال پارلمان طي پنجشنبه گذشته، نارضايتي همه محافل مردمي مصر را فراگرفته است مردم با منحل كردن مجلس الشعب كه به طور مشروع در انتخاباتي سالم انتخاب شد، مخالفند.

بريك افزود: آنچه كه در اين مرحله مايه اطمينان است، اين كه ملت مصر وهمه مردم شريف اين كشور از محمد مرسي نامزد انقلاب حمايت مي كنند و تمام تلاش خود را براي موفقيت اين نامزد بكار مي گيرند، مرسي شخصيتي برخاسته از ميدان التحرير است.

عضو برجسته حزب آزادي و عدالت، شاخه سياسي اخوان المسلمين، اظهار داشت كه ملت مصر همگي به پاي صندوقهاي راي خواهند رفت و سخن نهايي خود مبني بر عدم بازگشت رژيم سابق را اعلام خواهند كرد.

بريك با اشاره به اهميت نتايج انتخابات رياست جمهوري مصريهاي مقيم خارج در مرحله دوم، تاكيد كرد كه تعداد راي دهندگان در خارج از كشور در مرحله نخست 240 هزار نفر و در مرحله دوم با توجه به حوادث كشور به 310 هزار نفر رسيد كه محمد مرسي 76 درصد آرا را از آن خود كرد.

وي گفت: به رغم آنكه محمد مرسي در بين 12 نامزد ديگر در مرحله اول انتخابات، آخرين نامزدي بود كه تبليغات انتخاباتي خود را شروع كرد با اين حال در بين نامزدها حتي نامزدهاي انقلاب رتبه اول را به دست آورد.

دور دوم انتخابات رياست جمهوري مصر امروز و فردا (27 و 28 خرداد) برگزار مي شود.

احمد شفيق آخرين نخست وزير رژيم حسني مبارك و محمد مرسي نامزد حزب آزادي و عدالت شاخه سياسي اخوان المسلمين مصر دو نامزد راه يافته به دور دوم انتخابات رياست جمهوري هستند.

20:42

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها