بشار جعفری: شورای امنیت باید 29 قطعنامه قبلی خود درباره سوریه را اجرا کند

 بشار جعفری: شورای امنیت باید 29 قطعنامه قبلی خود درباره سوریه را اجرا کند
يکشنبه 6 اسفند 1396 - 00:13

نماینده دائم سوریه در شورای امنیت بعد از تصویب پیش نویس ارائه شده در مورد این کشور که خواهان اجرای آتش‌بس فوری است، اعلام کرد که این شورا باید 29 قطعنامه قبلی خود در مورد سوریه را اجرا کند.

العالم-سوریه

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل اعلام کرد که مقر سازمان ملل در دمشق چندین بار مورد اصابت خمپاره تروریست‌ها قرار گرفته است.

بنابر اعلام شبکه الجزیره، «بشار الجعفری» شامگاه شنبه اعلام کرد که ده‌ها نفر در حملات خمپاره‌ای تروریست‌ها به دمشق کشته و زخمی شده‌اند.

وی با بیان اینکه شهر دمشق با تداوم حملات تروریست‌ها شرایط سختی را پشت سر می‌گذارد، از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست 29 قطعنامه قبلی خود در مورد سوریه را نیز اجرا کند.

شورای امنیت شامگاه شنبه برای رأی گیری در مورد پیش نویس طرح ارائه شده از سوی کویت و سوئد که خواستار آتش بس فوری در سوریه به ویژه غوطه شرقی بود، تشکیل جلسه داد و به اجماع آن را تصویب کرد.

بشار الجعفری اظهار داشت که به رغم اینکه دولت سوریه با اجرای توافق مناطق کاهش تنش چهارگانه موافقت کرد ولی تروریست‌ها بارها اقدام به نقض این توافق کردند.

نماینده دائم سوریه در شورای امنیت اعلام کرد که دمشق خود را ملزم به حمایت از غیر نظامیان کرده و گذرگاه‌های انسانی برای خروج آن‌ها در مناطق درگیر ایجاد کرده است.

جعفری حضور نیروهای آمریکایی در خاک سوریه را اشغالگری دانست و گفت که همان گونه که آمریکا از این منبر دولت سوریه را تهدید می‌کند ما نیز به آن‌ها هشدار می‌دهیم.

وی «نیکی هیلی»، نماینده آمریکا در شورای امنیت را خطاب قرار داد و گفت: «من به نماینده آمریکا می‌گویم تهدیدهاو نقشه‌های شما مبنی بر تقسیم سوریه هرگز به نتیجه نخواهد رسید و ما حق دفاع از خود را داریم».

فارس

پربیننده ترین خبرها