البرادعی تاکید کرد:

شورای نظامی خواهان تصاحب قدرت در مصر است

شورای نظامی خواهان تصاحب قدرت در مصر است
دوشنبه 29 خرداد 1391 - 14:11

مدير کل سابق آژانس بين المللي انرژي اتمي در واکنش به اقدام شوراي عالي نيروهاي مسلح مصر در صادر کردن متمم بيانيه قانون اساسي تاکيد کرد شوراي عالي نظامي به دنبال سلب اختيارات رئيس‌جمهوري و تصاحب قدرت در مصر است.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، محمد البرادعی در صفحه شخصی‌اش در شبکه اجتماعی «تویتر» نوشت شورای عالی نیروهای مسلح با این متمم اختیارات پارلمان را به دست گرفت.

وی  نوشت شورای عالی نظامی با این متمم اختیارات رئیس جمهور را، به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح، به خود اختصاص داد تا خود همچنان حاکم واقعی کشور بماند.

 بسیاری از گروه‌ها، احزاب و شخصیت‌های مصری، با محکوم کردن این اقدام شورای نظامی حاکم، آن را کودتای شورای نظامی علیه انقلاب مردم مصر قلمداد کدرند.

عبدالمنعم ابوالفتوح، نامزد راه‌نیافته به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، این اقدام شورای نظامی را کودتا علیه قانون دانست و خواستار مقابله با چنین تلاش های این شورا شد.

 خالد علی دیگر نامزد دور اول انتخابات ریاست جمهوری و راه‌نیافته به دور دوم انتخابات نیز در صفحه شخصی خود در تویتر نوشت اراده انقلابیون شکست ناپذیر است و غرور طغیان شورای نظامی آتش انقلاب ما را شعله ورتر خواهد کرد.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها