آمانو: شکست برجام، زیانی بزرگ برای راستی آزمایی است

آمانو: شکست برجام، زیانی بزرگ برای راستی آزمایی است
دوشنبه 14 اسفند 1396 - 14:42

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی با تاکید بر اهمیت توافق هسته ای با ایران گفته شکست برجام زیان بزرگی برای راستی آزمایی هسته ای و چندجانبه گرایی خواهد بود.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز (دوشنبه) طی سخنانی در آغاز نشست فصلی شورای حکام  خاطرنشان کرده که آژانس کار تایید و راستی آزمایی اجرای تعهدات مرتبط با هسته ای ایران در برجام را در مدت بیش از دو سال انجام داده است. 
وی برجام را دستاوردی مهم برای راستی آزمایی هسته ای عنوان و خاطرنشان کرده، تا به امروز می توانم بگویم که ایران در حال انجام تعهدات هسته ای خود است. ضروری است که ایران به اجرای کامل این تعهدات ادامه دهد. 
مدیر کل آژانس گفته که اگر قرار باشد برجام شکست بخورد، این زیان بزرگی برای راستی آزمایی هسته ای و چندجانبه گرایی خواهد بود. 
آمانو خاطرنشان کرده که آژانس از ایران درخواست کرده توضیحات بیشتری درباره طرح های مربوط به توسعه چرخه سوخت هسته ای مرتبط با پیشران هسته ای دریایی ارائه دهد. 
وی تصریح کرده، آژانس همچنان عدم انحراف مواد هسته ای اعلام شده ایران را تایید می کند و این که ما به تمام سایتها و اماکن مورد نیاز دسترسی داشته ایم.

آمانو گفته که ارزیابی های مربوط به وجود نداشتن مواد و فعالیت های هسته ای اعلام نشده در ایران نیز ادامه دارد. 
نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی از دقایقی پیش در مقر آژانس در وین آغاز شد و

بررسی گزارش جدید مدیر کل درخصوص اجرای تعهدات هسته ای ایران در برجام از جمله محورهای کاری نشست فصلی شورای حکام است که از روز دوشنبه تا جمعه این هفته ادامه خواهد داشت. در این نشست علاوه بر بررسی موضوع برجام مسائل دیگری از جمله اجرای توافق های پادمانی آژانس در کره شمالی و سوریه و همچنین گزارشهای مربوط به مرور ایمنی و فناوری هسته ای مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 

پربیننده ترین خبرها