وبگاه معارض مدعی شد؛

تسلط نیروهای تحت حمایت ترکیه بر منطقه «جندیرس» در عفرین سوریه

تسلط نیروهای تحت حمایت ترکیه بر منطقه «جندیرس» در عفرین سوریه
پنج‌شنبه 17 اسفند 1396 - 16:53

منابع خبری معارض می‌گویند که نظامیان ترکیه به همراه عناصر ارتش آزاد امروز پنجشنبه توانسته‌اند بر منطقه «جندیرس» که دروازه جنوب غربی عفرین به شمار می‌رود، تسلط پیدا کنند.

العالم-سوريه

عملیات ارتش ترکیه و نیروهای وابسته به گروه موسوم به «ارتش آزاد» در عفرین سوریه علیه شبه نظامیان کُرد همچنان ادامه دارد.

وبگاه خبری معارض «عنب»، گزارش داد که گروههای ارتش آزاد به همراه ارتش ترکیه در جنوب غرب عفرین بر منطقه «جندیرس» به صورت کامل مسلط شده‌اند.

منابع نظامی معارض گزارش داد که نیروهای تحت حمایت ترکیه پس از درگیری با «یگانهای مدافع خلق» کُرد به مرکز جندیرس رسیده اند.

به گفته این منابع، «عملیات پاکسازی این منطقه بلافاصله پس از تسلط بر آن آغاز شده است».

این اخبار در حالی منشر میشود که صبح امروز منابع خبری معارض اعلام کردند که نیروهای تُرک از سه محور منطقه جندیرس را محاصره کرده‌اند.

تا به امروز ترکیه به همراه تروریستهای ارتش آزاد بر مناطق «راجو، بلبل، شیخ الحدید و شران» تسلط پیدا کرده‌ بودند.

 

به گزارش فارس؛ نیروهای ترکیه این عملیات را «شاخه زیتون» نام نهادند. این اتاق عملیات روز گذشته اعلام کرد که بر روستا و اردوگاه راهبردی «کفرجنه» مسلط شده اند.

بدین ترتیب از سمت شمال شرق، نیروهای تحت حمایت آنکارا با مرکز عفرین 9 کیلومتر فاصله دارند.

جندیرس دروازه جنوبی شهر عفرین به شمار می‌رود. با تسلط بر این منطقه، نیروهای تحت حمایت ترکیه از سمت جنوب غرب نیز به 16 کیلومتری مرکز عفرین رسیده‌اند.

در همین راستا، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که عملیات شاخه زیتون در شمال سوریه، در ماه میلادی می تکمیل خواهد شد.

چاووش‌اوغلو گفت که بعد از تکمیل شدن شاخه زیتون در عفرین و پس از برگزاری انتخابات سراسری در عراق، عملیات مشترکی را با بغداد علیه شبه‌نظامیان کُرد در این کشور اجرا خواهند کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها