اخراج «پ.ک.ک» از عراق

اخراج «پ.ک.ک» از عراق
شنبه 19 اسفند 1396 - 18:29

نماینده پارلمان عراق و رئیس حزب «جبهه ترکمن‌های عراق» می‌گوید بغداد به کمک آنکارا درصدد است عناصر تروریستی «حزب کارگران کردستان» را همانند «کروهک منافقین» از خاک عراق بیرون کند.

العالم - عراق

دولت عراق قصد دارد به حضور عناصر گروه تروریستی «حزب کارگران کردستان» (پ.ک.ک) در خاک خود پایان دهد.

به نوشته وبگاه «ارم‌نیوز»، «ارشاد صالحی»، نماینده پارلمان عراق و رئیس حزب «الجبهه الترکمانیة» (جبهه ترکمن‌های عراق) امروز (شنبه) با اعلام این خبر گفت که دولت عراق همانگونه که به کمک ایران عناصر گروهک منافقین را بیرون کرد، با همکاری ترکیه طرحی را برای پایان دادن به بحران عناصر پ.ک.ک و اخراج آن‌ها از عراق آماده کرده است.

دولت عراق 2 سال پیش به درخواست ایران آخرین گروه از عناصر تروریستی منافقین را که 280 نفر می‌شود، از پادگان اشرف اخراج کرد و تروریست‌ها به آلبانی منتقل شدند.

«بینالی ایلدیریم»، نخست وزیر ترکیه جمعه (دیروز) در جریان سخنرانی خود گفت که بغداد و آنکارا گام‌های مشترکی علیه عناصر پ.ک.ک در عراق اتخاذ خواهند کرد.

فشار دولت ترکیه علیه عناصر پ.ک.ک و انجام عملیات‌های مکرر علیه آنها در ترکیه از یک سو و ضعف دولت مرکزی عراق در سال‌های گذشته عراق را به مأمنی برای عناصر حزب کارگران کردستان تبدیل کرده بود.

عناصر پ.ک.ک در غیاب نیروهای فدرال عراق، کنترل مناطق شمال عراق از جمله سنجار را به دست گرفته و عناصر خود را با هدف تغییر در بافت جمعیتی به شهر ترکمان‌نشین «کرکوک» منتقل کرده‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها