فعال سياسي و حقوقي:

منافع مصر، اولویت سیاست خارجی مرسی است

منافع مصر، اولویت سیاست خارجی مرسی است
پنج‌شنبه 8 تير 1391 - 08:35

العالم، قاهره - فعال سياسي و حقوقي مصري تاکيد کرد که محمد مرسي رئيس جمهوري منتخب براي تامين منافع ملت به دنبال سياست خارجي متعادل و متوازن با ديگر کشورهاي جهان است.

"وليد حجاج" روز پنجشنبه در گفت‌ وگو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: واشنگتن تلاش مي‌كند درباره منافع‌اش در مصر و روند معاهده‌هاي قاهره با دشمن صهيونيستي و اينكه رويكرد دولت مصر چگونه خواهد بود، اطمينان يابد.
فعال سياسي و حقوقي مصري، افزود: محمد مرسي رئيس جمهوري مصر براي تامين حقوق مردم مسئوليت زيادي در عرصه روابط خارجي دارد و حاكميت در زمان مرسي از آن مردم خواهد بود، زیرا وي به كسي اجازه نخواهد داد در امور داخلي مصر دخالت كند.
حجاج تصريح كرد: بر اساس بيانيه قانون اساسي 30 مارس سال 2011 رئيس جمهوری اختيارات شوراي نظامي را به جز قانون‌گذاري، تعیین سياست‌هاي كلي و تصویب بودجه برعهده خواهد گرفت و تعيين نخست‌وزيري را برعهده خواهد داشت.
وي با اشاره به اینکه مرسي درصدد تشكيل دولت ائتلافي متشكل از همه گروه ها و احزاب است، گفت: همه بايد به صورت متحد و منسجم از رئيس جمهوری جديد حمايت و پشتيباني كنند و براي برآورده كردن همه خواسته هاي مردم به او فرصت دهند.
27-22:16

پربیننده ترین خبرها