در اطراف دمشق

اسراييل مسوول نظامي حماس را ترور كرد

اسراييل مسوول نظامي حماس را ترور كرد
جمعه 9 تير 1391 - 03:14

پژوهشگر و تحليلگر سياسي مركز مطالعات الزيتونه در بيروت گفت: رژيم صهيونيستي با استفاده از ناآرامي ها در سوريه چهارشنبه (7تيرماه) كمال حسين غناجه مسوول نظامي جنبش حماس را در اطراف دمشق ترور كرد.

"معين مناع" پنجشنبه شب در گفت و گو با شبكه خبري العالم تاكيد كرد كه رژيم صهيونيستي تنها استفاده كننده از ناآرامي ها در سوريه است.

مناع اظهار داشت : در حال حاضر حرف و حديث بر سر انتقال خشونت و درگيري هاي مسلحانه به دمشق پايتخت سوريه است و اين به معني چراغ سبزي براي ايجاد هرج و مرج امنيتي در آن منطقه است و مي دانيم كه ميكروب اسراييلي جايي رشد و نمو مي كند كه زمينه تنش و بي انضباطي امنيتي در آن جا وجود داشته باشد.

وي افزود: زمان بندي ترور مسوول نظامي جنبش حماس به گونه اي است كه مي توان با بهره برداري از آن اين گونه وانمود كرد كه جنبش حماس در حال منتقل كردن رهبران خود از دمشق است. در واقع رژيم صهيونيستي پرونده قطوري درباره ترور فعالان مقاومت دارد.

اين تحليلگر سياسي لبناني تاكيد كرد: هرج و مرج امنيتي در سوريه به شدت به نفع اسراييل است زيرا سازمان جاسوسي موساد اسراييل در مناطقي كه انضباط امنيتي در آن برقرار باشد، نمي تواند فعاليت كند زيرا عوامل موساد به سرعت در اين گونه اماكن بازداشت مي شوند اما ناامني كنوني كه در سوريه اتفاق افتاده است بهترين زمينه ممكن را براي فعاليت آن فراهم مي كند.

مناع خاطر نشان كرد: رسانه هاي اسراييلي در پوشش خبر ترور و انتشار جزييات آن از همه رسانه هاي جهان پيش افتادند و توضيح دادند كه اطلاعات در باره شهيد مزبور چگونه به دست آمده است.

وي افزود: آن ها توضيح دادند كه شهيد كمال حسين غناجه در معرض شكنجه درجه سه قرار گرفته و سپس سرش قطع و پيكرش به آتش كشيده شده است.

مناع گفت: اين امر نشان مي دهد كه رسانه هاي اسراييلي از اطلاعات زودهنگام و كاملي درباره اين عمليات برخوردار شده اند به اين ترتيب به راحتي مي توان به اين نتيجه رسيد كه مجري اين عمليات اسراييل بوده است.

غناجه که به "نزار ابو جهاد" شهرت داشت یکی از معاونان عبد الرئوف المبحوح از رهبران حماس بود که به دست موساد در یکی از هتل‌های دبی ترور شد.

 

28-19:17

پربیننده ترین خبرها