گزارش خبرنگار العالم از غوطه شرقی / شرایط اسکان برای مهاجرین فراهم است / هفته آینده؛ هفته ای سرنوشت ساز برای ارتش و مردم سوریه

گزارش خبرنگار العالم از غوطه شرقی / شرایط اسکان برای مهاجرین فراهم است / هفته آینده؛ هفته ای سرنوشت ساز برای ارتش و مردم سوریه
پنج‌شنبه 24 اسفند 1396 - 16:45

حسین مرتضی؛ خبرنگار العالم از منطقه حموریه گفت: ده‌ها خانواده نیز از مناطقی مانند جسرین گریخته اند که حکومت سوریه مشغول تامین نیازهای آنان و اسکانشان و درمان مجروحین و بیماران و ایجاد گذرگاه حموریه برای آنان است.

العالم - سوریه

حسین مرتضی؛ خبرنگار و مدیر دفتر شبکه خبری العالم در سوریه از غوطه شرقی گزارش داد موج مهاجرت از این منطقه در حال گسترش است؛ وی گفت: حکومت سوریه از ابتدا کوشید گذرگاه های انسانی را برای خروج اهالی غوطه شرقی که مساحت زیادی، دارد، ایجاد و اردوگاه هایی را برای اسکان آنان برپا نماید که از طریق هلال احمر همراه با وزارت امور اجتماعی و دیگر وزارت های مربوطه انجام شده است.

وی در ادامه افزود: نیازهای مردم و کمک های غذایی و دارویی برای آنان فراهم شده است، مراکز پزشکی و آمبولانس به مقدار کافی وجود دارد، اکثر خانواده های داخل غوطه شرقی دارای نزدیکان در مناطق پاکسازی شده توسط ارتش سوریه هستند.

ده‌ها خانواده نیز از مناطقی مانند جسرین گریخته اند که حکومت سوریه مشغول تامین نیازهای آنان و اسکانشان و درمان مجروحین و بیماران و ایجاد گذرگاه حموریه برای آنان است، ارتش سوریه از طریق محور سقبا از شب گذشته وارد منطقه حموریه شد و هیچ درگیری را شاهد نبوده است، اکثر افراد مسلح از حموریه به طرف سقبا و جسرین گریختند و مردم وقتی دریافتند ارتش قصد آمدن دارد به طرف مناطقی رفتند که ارتش آن را پاکسازی کرده است.     

اگر روند پیشروی ارتش به این شکل استمرار یابد هفته آینده، هفته ای سرنوشت ساز برای خارج ساختن تمام غیرنظامیان سوری از مناطقی  خواهد بود که تحت اشغال گروه های مسلح می باشد و پس از آن افراد مسلح و خانواده هایشان، راهی ادلب یا سایر مناطق خواهند شد.

مثلا در حرستا افراد مسلح  باقیمانده از احرار الشام هستند که گفت و گو برای خارج نمودن افراد مسلح استمرار دارد به این دلیل که حرستا از تمام طرف های موجود محاصره شده و راه های امدادرسانی و تدارکاتی آن قطع خصوصا به طرف دوما شده است.

مناطق جسرین، عربین، زملکا، کفربطنا و جوبر، گروه مسلح فیلق الرحمن مستقر می باشد، این گروه بسیار خشن بوده و بارها کوشید اداره راهنمایی و راندگی این منطقه را اشغال و خودروهای موجود در آن را بمب گذاری و به وسیله آن انفجار انتحاری ایجاد نماید. حتی کوشید با حمله به جوبر، از طریق عباسیین وارد دمشق شود که از منظر فکری وابسته به جبهه النصره می باشد.

فرمانده آن عبدالناصر شمیر است که از افسران فراری ارتش سوریه است که با عربستان سعودی ارتباط داشت که در این مناطق است و حتی اخیرا با ارسال یک پیام تصویری به گروه های معارض هشدار داد که هر گروه درباره آشتی یا تسلیم یا خروج سخن بگوید هدف این گروه خواهد بود که پس از رویدادهای اخیر برایش مشخص شده در این نبرد تنها مانده است.  

206

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها