تازه ترین گزارش العالم از خروج عناصر مسلح از "حرستا" + فیلم

پنج‌شنبه 2 فروردين 1397 - 14:31

خبرنگار شبکه خبری العالم مستقر در سوریه امروز پنجشنبه در جدیدترین گزارش خود از وضعیت شهر حرستا در منطقه غوطه شرقی دمشق گفت: خودروهای اتوبوس و آمبولانس جمعیت هلال احمر سوریه ورود به شهر حرستا را آغاز کردند.

العالم - سوریه

خبرنگار العالم افزود: این خودروها و آمبولانس ها برای خارج کردن عناصر مسلح و خانواده های آنها از شهر حرستا در حال ورود به میدان الثانویه این شهر هستند.

وی گفت: فهرست اسامی عناصر مسلح و اعضای خانواده آنها که از شهر حرستا خارج و به شمال سوریه خواهند رفت، تهیه شده است.

خبرنگار العالم تصریح کرد: اطلاعات موجود حاکی است که حدود 1500 فرد مسلح با 6000 نفر اعضای خانواده آنها در دو مرحله از شهر حرستا خارج خواهند شد.

به گفته خبرنگار العالم، عناصر مسلح گروه موسوم به "احرار الشام" مستقر در شهر حرستا پیش از خروج از این شهر مقرهای خود را به آتش زدند تا اسناد ارتباط خود با طرف های خارجی را از بین ببرند.

وی افزود: واحد مهندسی ارتش سوریه نیز خاکریزهای مُشرف بر شهر حرستا را برای خروج خودروهای حامل عناصر مسلح و خانواده های آنها برداشته است.

خروج عناصر مسلح به همراه خانواده های آنها از شهر حرستا و عزیمت آنها به شمال سوریه در پی حصول توافقی در این زمینه صورت می گیرد.

براساس این توافق، عناصر مسلح باید سلاح های خود را زمین گذشته و از شهر خارج شوند.

ارتش سوریه یکشنبه گذشته مهلتی به عناصر مسلح در حرستا برای خروج از این شهر داد.

تکمیلی 15:40 -- خبرنگار شبکه خبری العالم در سوریه گزارش داد که ارتش سوریه خروج بیشتر از 2000 نفر از اهالی غوطه شرقی از طریق گذرگاه امن در اردوگاه الوافدین را تامین و آنان را با همکاری هلال احمر به سالن ورزشی الفیحاء دمشق منتقل نمود. خروج اولین گروه اهالی حرستا شامل 56 نفر که 17 مرد، 16 زن، 23 کودک و 9 مسلح هستند، انجام شده است. امور در بسیاری از مناطقی که در آن مسلحین هستند مانند دوما، هنوز کاملا حل نشده و گفت و گو با بخش روسی مصالحه و دیگر طرف های ذی ربط ادامه دارد. مسلحین حرستا به ادلب خواهند رفت، که 1500 مسلح و 6000 خانواده هایشان هستند. 

حسین مرتضی گفت که 9 اتوبوس برای انتقال افراد مسلح و خانواده هایشان وارد حرستا شدند که 5 دستگاه آن خارج شده اند.

خبرنگار العالم در ادامه افزود که بیشتر از 4 هزار نفر از اهالی غوطه شرقی دمشق از طریق گذرگاه الوافدین تا زمان حاضر خارج شده اند

خبرنگار شبکه خبری العالم در سوریه گزارش داد که تا زمان حاضر 72 مسلح با 524 نفر از خانواده هایشان از حرستا در ریف دمشق خارج شده اند.

تکمیلی 17 -- خبرنگار شبکه خبری العالم در سوریه گزارش داد که تا زمان حاضر 810 نفر از خانواده های افراد مسلح با 10 دستگاه اتوبوس از ظهر حرستا خارج شدند که 253 مرد، 157 زن، 218 کودک و 182 مسلح بودند.

منابع سوری گفتند که قرار است امروز 2000 نفر از حرستا در ریف دمشق با 40 دستگاه اتوبوس به طرف شمال خارج شوند که 600 تا 700 نفر آنان افراد  مسلح هستند.

پربیننده ترین خبرها