مخالفان داخلی: راه حل خارجی برای سوریه وجود ندارد

مخالفان داخلی: راه حل خارجی برای سوریه وجود ندارد
چهارشنبه 14 تير 1391 - 18:36

دمشق (العالم)- برخي از احزاب مخالف در سوريه تحت عنوان "تشكل ملي دموكراتيك" در دمشق با هدف دستيابي به راه كارهايي براي خارج شدن از بحران فعلي كشور تشكيل جلسه دادند.

" بسام حسين" هماهنگ كننده تشكل ملي دموكراتيك در مصاحبه با شبكه خبري العالم در مورد این جلسه و اهداف آن گفت: راه حل بحران سوريه جز در سوريه قابل دست يافتن نيست و براي حل بحران كشور، همه گروه‌ها و احزاب بايد اوضاع سياسي را مورد ارزيابي قرار دهند و با درنظر گرفتن برنامه‌اي واضح و مشخص، طرحی موثر و كارآمد براي خارج شدن از بحران فعلي كشور تهيه كنند.

"شوكت عثمان" دبيركل حزب اتحاد دموكراتيك هم درمصاحبه با شبكه خبري العالم در حاشیه این نشست یادآور شد که احزاب سوريه با تشكيل نشستي نه چندان گسترده درصدد حل مشكلات كشور و بررسي چگونگي خارج شدن از بحران كنوني برآمدند.

" سليم الخراط" دبيركل حزب همبستگي سوريه که او نیز با حضور در این نشست گوشه‌ای از رایزنی‌ها را به خود اختصاص داده بود در برابر دوربین العالم حاضر شد و تاکید کرد بايد فعاليت عناصر مسلح را متوقف كرد و از حمايت آنان دست برداشت، بعد از این مرحله بلافاصله به اصلاحات روي آورد.

اين مخالف سوري افزود اين مساله جز از طريق گفتگوي كامل در عرصه ملي با مشاركت همه احزاب  و گروه‌ها ميسر نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار العالم از دمشق، در اين نشست نمايندگان احزاب همبستگي، جوانان ملي براي عدالت و توسعه، انصار و نيز حزب جوانان ملي و حزب الانصار و اتحاد دموكراتيك سوريه حضور داشتند.

براساس اين گزارش، تشكل ملي دموكراتيك، درصدد برگزاري نشستي گسترده در هفدهم ماه جاري با نظارت بين المللي است.

گفتنی است در حالی که برخی از گروه‌های شورشی بر آن هستند تا سوریه را ویران کرده و با همکاری طرف‌های خارجی بر دولت این کشور سیطره یابند، جریان‌های داخلی قدرت در این کشور که اعتمادی به طرف‌های بیگانه ندارند، در حال تلاش هستند تا از بحران موجود به صورت آرام و در عین حال با بهره‌گیری از توان داخلی عبور کنند.

MKH-4-11:45

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها