زمینه سازی آمریکا برای ادامه دخالت در افغانستان

زمینه سازی آمریکا برای ادامه دخالت در افغانستان
شنبه 17 تير 1391 - 16:06

كارشناس سياسي افغان توافقنامه راهبردي بين واشنگتن و كابل را ناعادلانه توصيف کرد، درباره دخالت آمريكا در امور افغانستان هشدار داد.

"محمد ياسين عالمي" در گفت و گو با شبكه العالم هدف سفر کوتاه "هيلاري كلينتون " وزير خارجه آمريكا به كابل را بررسي آخرين تحولات افغانستان ارزيابي كرد.

وی گفت: در پي افزايش عمليات مسلحانه در افغانستان ضد نيروهاي بيگانه به ويژه نيروهاي آمريكايي ، وزير خارجه آمريكا به كابل آمد و در ديدار با مسئولان افغان، دولت كابل از آمريكا خواست مانع حملات نيروهاي آمريكايي به نيروهاي افغان شود.

عالمی با اشاره به اعلام افغانستان به عنوان هم پيمان آمريكا، بر ضرورت واگذاري مسووليت هاي امنيتي به افغانستان به عنوان اقدامي اوليه، تاكيد كرد.

عالمی خاطرنشان کرد: تاكيد افغان ها بر اين است كه انتقال مسئولیت ها در افغانستان علاوه بر امور نظامی مسائل اقتصادي و سياسي را شامل شود، و دولت افغانستان در اين امور آزادی عمل داشته باشد.

عالمي تأکید کرد: ما خواهان همكاري با جامعه جهاني هستيم و براي تحقق این امر جامعه جهاني باید كمك هاي خود را مستقيم به دولت افغانستان برساند تا دولت افغانستان بتواند آزادانه تصمیم بگیرد.

عالمي هشدار داد : با توجه به نابرابری در ائتلاف بین آمریکا بعنوان یک طرف قدرتمند و افغانستان بعنوان طرف ضعیف، این توافقنامه مي تواند زمينه ساز دخالت هاي آمريكا در امور افغانستان و تحميل تصميماتي بر رييس جمهور افغانستان شود.

 

 07/07        11:52    

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها