قاضی فدرال در پرونده «هتل ترامپ»، به ضرر او رای داد

قاضی فدرال در پرونده «هتل ترامپ»، به ضرر او رای داد
پنج‌شنبه 9 فروردين 1397 - 06:10

قاضی فدرال آمریکایی درخواست دولت دونالد ترامپ برای کنار گذاشتن شکایت دادستان‌ها در پرونده شکایت از «هتل ترامپ در واشنگتن» را رد کرد.

العالم-آمریکا

در ادامه کش و قوس‌های حقوقی بین کاخ سفید و قضات، حالا یک قاضی فدرال به ضرر دونالد ترامپ در یک پرونده قضایی در ارتباط با هتل او در پایتخت آمریکا رای داد.

بنا بر گزارش رسانه‌های آمریکایی، با اعلام نظر یک قاضی فدرال، پرونده شکایت از رئیس‌جمهور این کشور در ارتباط با این اتهام که او با سودجویی از هتل خود در واشنگتن دی سی، قانون اساسی را نقض کرده، ادامه خواهد یافت.

ماجرا از آن قرار بوده که دولت ترامپ برای مقابله با این پرونده که توسط دادستان‌های واشنگتن دی سی و مریلند تهیه و ادامه یافته، به دادگاه رجوع کرده و از قاضی فدرال، کنار گذاشتن این پرونده و وارد ندانستن این پرونده را خواستار شده بود.

دادستان‌های مذکور در پرونده شکایت خود، ترامپ را متهم کرده‌اند که او به دلیل تداوم سودجستن از منافع هتل بین‌المللی خود، مغایر با مفاد حقوق و دستمزدهای ریاست جمهوری در قانون اساسی رفتار کرده است.

حالا اما قاضی فدرال درخواست دولت ترامپ برای وارد ندانستن شکایت مطرح شده توسط دادستان‌های واشنگتن و مریلند درباره «هتل ترامپ» را رد کرد.

از زمان مراسم تحلیف ترامپ، سران کشوهای خارجی و مقام‌های آمریکایی به طور مرتب در هتل مزکور اقامت گزیده‌اند.

بنا بر برخی گزارش‌ها، یک شرکت روابط عمومی در آمریکا به نمایندگی از دولت عربستان سعودی، 270 هزار دلار در هتل ترامپ خرج کرده بود. این اقدام در حالی انجام شده است که  ریاض در حال مبارزه برای مقابله با شکایت خانواده‌های قربانیان 11 سپتامبر 2001 از عربستان سعودی به اتهام دخالت ادعایی آن در این حملات بود.

ترامپ اگرچه با اغاز ریاست جمهوری، مسئولیت اداره هتل را کنار گذاشته اما او همچنان صاحب آن است و می‌تواند هر زمانی که بخواهد، از منابع و سود آن پول برداشت کند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها