آل سعود مانند راهزنان بر كشور حكومت مي كنند

آل سعود مانند راهزنان بر كشور حكومت مي كنند
چهارشنبه 21 تير 1391 - 05:39

استانبول (العالم) ـ پژوهشگر سياسي عربستاني گفت: حمله به شيخ نمر روحاني مشهور و مخالف رژيم عربستان، نحوه دستگيري و متهم كردن وي نشان دهنده ماهيت خشونت آميز و رفتار رژيم آل سعود با ملت اين سرزمين همانند راهزنان است.

فؤاد ابراهيم روز چهارشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم  اظهار داشت: برخي بر اين باورند علت حمله به شيخ نمر سخنراني اخير وي و حمله لفظي شديد وي به نايف بن عبدالعزيز وليعهد فوت كرده عربستان بود.

ابراهيم گفت: سخنان شيخ نمر عليه وليعهد سابق به هيچ وجه تيراندازي، خشونت و انتقامجويي رژيم آل سعود عليه وي را توجيه نمي كند زيرا اين روش برخورد، رفتار يك نظام حكومتي نيست بلكه منطبق با رفتار راهزنان و تبهكاران است.

وي افزود: نايف فرد خونريزي بود كه دست وي به خون بسياري از شهروندان كشور آلوده است. همچنين به علت كينه شخصي، شمار زيادي از شهروندان را بدون اتهام و فقط با هدف ضربه زدن به پيروان يك مذهب خاص دهها سال به زندان انداخت.

پژوهشگر سياسي عربستاني تأكيد كرد: حكومت عربستان در تعامل با مردم كشورش با بحران بزرگي مواجه است و تلاش مي كند تا با بهره گرفتن از فتنه انگيزي فرقه اي و مذهبي مردم را دچار تفرقه كند.

وي تصريح كرد: بيانيه دولت عربستان درباره دستگيري شيخ نمر، مملو از دروغ و كذب بود به طوري كه در ابتداي اين بيانيه وي به همراه داشتن سلاح متهم شده است.

ابراهيم افزود: وزارت كشور عربستان از دهه ها پيش تاكنون دروغ پردازي و اتهام زني را پيشه كرده است و تصاوير منتشره از زخمي شدن و دستگيري شيخ نمر نشان دهنده جنايت آميز بودن اقدام رژيم آل سعود است.
 
وي درباره معرفي شيخ نمر از سوي حكومت عربستان به عنوان فردي فتنه انگيز گفت: حكومت آل سعود هر فردي را كه مخالف آن باشد فتنه انگيز و تروريست مي داند و از نظر مقامات اين رژيم همه ما تروريست هستيم. اما اين اتهام فاقد ارزش است زيرا سخنراني هاي شيخ نمر كه در همه جا منتشر شده بيانگر دورغ بودن اين ادعاها و اتهام ها است.

اين فعال سياسي عربستاني افزود: شيخ نمر همواره خواسته هاي مشروع شيعيان و عموم شهروندان عربستاني را مطرح مي كرد. وي از طرفداران اصلاحات در جده و ساير بخش هاي جامعه عربستان دفاع كرده است و هرگز خواستار خشونت طلبي نبوده و همواره با پناه بردن به سلاح مخالف بوده است.

ابراهيم با اشاره به اين كه بعيد نيست كه حكومت عربستان شيخ نمر را به روشي حذف يا وي را به حبس ابد محكوم كند، اظهار داشت: رژيم آل سعود هر روز اقدام به جنايت خاصي مي كند. زيرا در پي آن است تا از طريق سركوب مردم از مشكلات عديده اي كه گريبان آن را گرفته و رژيم را تهديد مي كند، رهايي يابد.

اين فعال عربستاني با انتقاد از سكوت آمريكا و ديگر كشورهاي غربي درباره جنايات رژيم آل سعود از جمله جنايت اخير حمله به شيخ نمر گفت: ما از واشنگتن و كشورهاي همپيمان آل سعود در اروپا مي خواهيم تا براي پايان دادن به سركوب مردم عربستان و آسيب رساندن به فعالان اين كشور به ويژه شيخ نمر و آزادي فوري وي وارد عمل شوند.

ابراهيم افزود: همه كساني كه در برابر اين جنايت سكوت كنند و به طور سري يا علني از آن حمايت نمايند مسئول تبعات اينگونه اقدامات رژيم آل سعود هستند.

نيروهاي امنيتي سعودي روز يكشنبه (18تيرماه) هنگام بازداشت شيخ نمر خودرو وي را هدف چندين گلوله قرار دادند و سرانجام پس از برخورد خودرويش با ديوار يكي از منازل، شيخ نمر را بازداشت كردند.

به دنبال اين امر شهروندان عربستاني در اعتراض به بازداشت "شيخ نمر آل نمر" از روحانيون برجسته منطقه شيعه نشين شرق اين كشور تظاهرات مسالمت آميز برگزار كردند كه با سركوب شديد نيروهاي سعودي مواجه و دو شهروند معترض در قطيف به ضربه گلوله شهيد و چند تن ديگر نيز زخمي شدند.

"العواميه" و چندين منطقه ديگر شرق عربستان از عصر يكشنبه شاهد تظاهرات مسالمت آميز مردم در اعتراض به بازداشت "شيخ نمر" است.

Fz-10-18:57

پربیننده ترین خبرها