وحشت آل‌خلیفه از افزایش محبوبيت جمعيت عمل اسلامی

وحشت آل‌خلیفه از افزایش محبوبيت جمعيت عمل اسلامی
پنج‌شنبه 22 تير 1391 - 08:49

هواداران انقلاب 14 فوريه بحرين ، اقدام رژيم آل خليفه را درمنحل كردن جمعيت عمل اسلامي نشان دهنده وحشت رژيم از افزايش محبوبيت اين جمعيت در بحرين دانستند و آن را گامي موازي با ترور نافرجام آيت الله النمر در عواميه عربستان ارزيابي كردند.

به گزارش روز پنج‌شنبه پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم ، هواداران انقلاب 14 فوريه بحرین با انتشار بيانيه اي تاكيد كردند  حمد بن عیسی آل‌خلیفه، پادشاه بحرين، از مدت‌ها پيش به دنبال منحل كردن اين جمعيت و شماري ديگر از جمعيت هاي مخالف بود، اما آمريكا به حمد دستور داد از اين كار خودداري كند زيرا جمعيت عمل از مهم ترين و تاثيرگذارترين جمعيت هاي تشكيل دهنده انقلاب بحرين است.

در اين بيانيه تاكيد شده است كه آمريكا درصدد بود از طريق مذاكره با رهبران اين جمعيت، كه شماري از آن ها در زندان و شماري ديگر در ميان انقلابيون هستند، زمينه سازش ميان انقلابيون و رژيم را فراهم كند؛ اما شيخ محمد علي المحفوظ، از رهبران اين جنبش، طرح ها و پيشنهادات تشريفاتي آمريكا را براي اصلاحات در بحرين نپذيرفت.

هواداران انقلاب فوريه بحرين هم زماني انحلال جمعيت عمل را با ترور نافرجام آيت الله نمر باقر النمر در العواميه به صورت معناداري مرتبط دانستند و تاكيد كردند كه آيت الله نمر دقيقاً زماني هدف قرار گرفت كه وزير كشور عربستان در منطقه الشرقيه در عربستان سعودي حضور داشت.

در ادامه این بیانیه آمده است انحلال اين جمعيت و ترور نافرجام آيت الله نمر هر دو با چراغ سبز آمريكا صورت گرفته و علت آن اين است كه آمريكا از كسب هرگونه موفقيت در ضربه زدن به محورمقاومت در منطقه ناكام مانده و تصميم گرفته است از طريق درگير شدن با مخالفان هدف خود را كه ابقاي رژيم هاي دست نشانده در كشورهاي عربي است محقق سازد.

هواداران انقلاب 14 فوريه اصلي‌ترين علت انحلال اين جمعيت را پيروي آن از انديشه هاي انقلاب امام خميني و آيت الله خامنه اي، رهبر انقلاب اسلامي ايران، و خط استكبارستيزي و استبدادزدايي دانستند و تاكيد كردند كه آمريكا و استكبار جهاني به اين نتيجه رسيده اند كه خط انقلابي و شيعيان منطقه نقشي اساسي در بيداري اسلامي در منطقه دارند به همين سبب به مقابله با اين خط  روی آورده‌اند.

در اين بيانيه همچنين تاكيد شده است كه انحلال جمعيت عمل اسلامي سبب افزايش محبوبيت اين جمعيت ميان مردم و انقلابيون شده و براي همه مرز شده است كه علت انحلال آن پايبندي به اهداف و اصول و ارزش هاي انقلاب 14 فوريه بوده است.

 

26



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها