مصر درباره گذرگاه رفح تحت فشار است

مصر درباره گذرگاه رفح تحت فشار است
جمعه 23 تير 1391 - 09:03

عضو كميته اطلاع رساني حزب آزادي و عدالت مصر، فلسطين را مهمترين مساله در بحث امنيت ملي مصر و از اولويت هاي محمد مرسي رئيس جمهوري اين کشور توصيف کرد و گفت، دولت مصر در خصوص گشودن گذرگاه رفح همچنان تحت فشار است.

 "سمير الوسيمي" در مصاحبه با شبكه خبري العالم گفت : درخواست اسماعيل هنيه نخست وزير دولت منتخب فلسطين برای گشودن 24 ساعته گذرگاه رفح درخواستي بجا است .

وی افزود: حزب آزادي و عدالت مساله فلسطين را مهمترين مساله در بحث امنيت ملي مصر مي داند و معتقد است اين مساله به همه ملل اسلامي و عربي مربوط مي شود و بايد از فلسطيني ها با همه امكانات حمايت كرد.

 الوسيمي گفت: مساله گذرگاه رفح فقط مربوط به دو طرف مصري و فلسطيني مي شود و این امر هیچ ربطی به اسراییل ندارد.

وی خاطرنشان کرد که جامعه جهاني بايد براي حمايت از فلسطيني هاي باريكه غزه و رونق بخشيدن به اقتصاد اين منطقه تلاش كند.

عضو كميته اطلاع رساني حزب آزادي و عدالت مصر تأکید کرد: همه مطالبات بحق فلسطيني ها در دستوركار ریيس جمهوري و حزب آزادي و عدالت مصر قرار دارد و هر مصري غيور مساله فلسطين را يكي از مسائل مهم جهان عرب و اسلام مي داند .

الوسيمي گفت: فشارهاي بين المللي در خصوص گذرگاه رفح همچنان ادامه دارد ولي مصر تسلیم اين فشارها نمی شود و همچنان از مساله  فلسطين حمايت خواهد كرد.

وی اظهارداشت : حزب آزادي و عدالت حمايت از مساله فلسطين در مجامع منطقه اي و بين المللي را وظيفه خود مي داند و از فلسطيني ها تا دست يابي آنها به همه حقوق خود حمايت خواهد كرد.

 07/12           18:48           Fa

پربیننده ترین خبرها