مديركل شركت ملي صنايع كشتي سازي ايران:

بزرگترین نفت کش خاورمیانه در ایران ساخته می شود

بزرگترین نفت کش خاورمیانه در ایران ساخته می شود
دوشنبه 26 تير 1391 - 06:45

مديركل شركت ملي صنايع كشتي سازي ايران گفت: براي اولين با در خاورميانه نفت کشي با ظرفيت 113 هزار تن در شرکت صدرا ساخته مي شود.

"سلمان ضربي" روز دوشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت: شركت كشتي سازي صدرا در سال 1347 در شهر بوشهر با کمک مهندسان آمريكايي تاسیس شد و پس از پيروزي انقلاب اسلامي در سال 1357 با تكيه بر توانايي هاي مهندسان ایرانی اداره می شود.

مديركل شركت ملي صنايع كشتي سازي ايران، افزود: اين شركت در زمينه بازسازي سكوهاي دريايي و كشتي هاي آسیب دیده در زمان جنگ تحميلي فعال بود و با پایان جنگ تحمیلی فعاليت خود را به تاسيس كارگاه هاي کشتی سازی در بوشهر در جنوب ايران و در نكا در ساحل درياي خزر در شمال كشور گسترش داد.

ضربی، تصريح كرد: صدرا فعالیت های خود را با ساخت شناورها و كشتي هاي آغاز كرد، اما با توجه به نيازهاي كشور به ساخت شناورها و كشتي هاي بزرگ روي آورده است؛ همچنین اين شركت در زمينه حمل و نقل دريايي هم فعال است و نيازهاي كشور را برطرف مي كند.

وی افزود: بزرگ ترين طرح شركت ملي كشتي سازي، ساخت نفت كش های غول پيكر با ظرفیت 113 هزار تن است که برای اولین بار در خاورمیانه با تکیه بر دانش فنی مهندسان ایرانی ساخته می شود و صدرا اولين شركتي است كه زيرساخت هاي لازم را براي ساخت چنين نفت كش هايي فراهم كرده است.

مديركل شركت ملي صنايع كشتي سازي ايران،با رد تاثیر تحریم های غرب بر توانایی ایران برای تحویل نفت به مشتریانش، گفت:صدرا در طرح توسعه كشتي سازي ونزوئلا فعاليت دارد و قصد دارد فعالیت های خود را در آمريكاي لاتين توسعه دهد.

15-22:38

 

 

 

 



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها