خبرنگار العالم در دمشق:

اوضاع تحت کنترل کامل ارتش سوریه است

اوضاع تحت کنترل کامل ارتش سوریه است
چهارشنبه 28 تير 1391 - 14:30

به گزارش حسين مرتضي خبرنگار العالم در دمشق و بر اساس اطلاعات اوليه انفجار ساختمان سازمان امنيت به دليل انفجار مواد منفجره در داخل يک خودرو بوده است که بر اثر آن وزير دفاع، معاون وزير دفاع و دستيار معاون رئيس جمهور کشته شده و شماري ديگر از مسئولان امنيتي در اين انفجار زخمي شده اند.

خبرنگار العالم در دمشق از برقراري تدابير شديد امنيتي، آماده باش نيروهاي امنيتي و اجراي عمليات بازرسي در دمشق خبر داد و گفت:در ساعات گذشته به ويژه پس از انفجار در ساختمان سازمان امنیت دمشق، اطلاعاتی درباره جدا شدن مسئولان سوری از نظام سوریه منتشر شده که در راستای جنگ روانی است و صحت ندارد.

خبرنگار العالم كه از داخل سالن محل نشست مسئولان امنيتي گزارش مي داد، گفت: نماي بيروني ساختمان كه هدف انفجار قرار گرفت، تقريبا تخريب شده و همه زخمي ها به بيمارستان منتقل شده اند؛ همچنین احتمال مي رود كه درميان زخمي ها برخي از فرماندهان امنيتي حضور داشته باشند.

حسین مرتضی كه پس از انفجار به بسياري از مناطق و خيابان هاي سوريه رفته است، ادامه داد: اوضاع در اكثر مناطق سوریه عادي است و فقط در اطراف محل انفجار، نيروهاي امنيتي درحالت آماده باش هستند و در ديگر مناطق شهر اوضاع عادي و آرام است ؛اما در برخي از مناطق عمليات تعقيب گروه هاي مسلح اجرا مي شود.

وی با اشاره به یکسان بودن تاکتیک روانی و نظامی حمله به این ساختمان و دیگر بمبگذاری ها در سوریه، گفت: هدف از مطرح كردن اسامي برخي از شخصيت ها از جمله "رامي مخلوف" كه يك تاجر است و هيچ ارتباطي به نشست شوراي امنيت ملي سوريه ندارد، تاثيرگذاري بر افكار عمومي و وضعيت رواني مردم است.

07/18 - 15/16



پربیننده ترین خبرها