برنامه های مخالفان عربستانی برای آزادی

برنامه های مخالفان عربستانی برای آزادی
سه شنبه 3 مرداد 1391 - 16:56

العالم- مخالفان رژيم آل سعود با هدف هماهنگي و نزديکي ديدگاه ها اولين کنفرانس خود در خارج از کشور را براي آزاد سازي کشور برگزار مي کنند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، مخالفان عربستان براي نزديك کردن  ديدگاه ها و هماهنگي ميان خود شبكه هاي ماهواره اي راه اندازي و نشرياتي منتشر خواهند كرد.
پايگاه الكترونيكي "وعي نيوز" به نقل از منابع مخالف عربستاني تاكيد كرد كه ديدارهايي ميان مخالفان براي توافق بر سر برگزاري كنفرانس طي روزهاي آتي صورت گرفته و ممکن است كنفرانس در لندن و يا بيروت برگزار شود.
یک مخالف عربستانی که خواست نامش فاش نشود به وعی نیوز گفت:همه گروههاي سياسي بر تضمين حق مردم در تعيين سرنوشت خود و برپايي كشوري مدني كه به آزادي و دمكراسي براي همه گروههاي مذهبي و فرهنگي و سياسي ايمان دارد، توافق نظر دارند.
این منبع ناشناس از احتمال حضور شخصيتهاي سياسي از جمله "سعد الفقيه" و مضاوي رشيد"، "حمزه حسن"، "فواد ابراهيم"، "محمد مسعري" در این کنفرانس خبرداد.
اين مخالف سعودي تاكيد كرد كه برای تعيين سرنوشت خود و استقلال تام كشور به عنوان كشوري عربي آزاد، مستقل و داراي حاكميت و رهایی از دیکتاتوری آل سعود مصمم هستیم .
جبهه معارضان دمكرات عربستان تاكيد كرد كه خواهان تبديل شدن به تشكلي سياسي زيرچتر دمكراسي و در چارچوب دولت نهاد محور است نه نظام پادشاهي.
مخالفان، نظام پادشاهي آل سعود را بين دو امر مخير كرده اند يا اينكه آزادي و عدل و مساوات در كشور برقرار شود و يا به طور مسالمت آميز از قدرت كناره گيري كند.
عربستان در مناطق شرق كشور شاهد اعتراضات مردمي است كه رژيم اجازه پوشش خبري آنها را نمي دهد اين اعتراض ها پس از بازداشت شيخ "نمر نمر" و كشته شدن تعدادي از معترضان بيشتر شده است

پربیننده ترین خبرها