نمایندگان سودانی: ارتش فوراً از یمن خارج شود!

نمایندگان سودانی: ارتش فوراً از یمن خارج شود!
دوشنبه 10 ارديبهشت 1397 - 06:31

نمایندگان پارلمان سودان خواهان خروج فوری نظامیان کشورشان از یمن شدند.

نمایندگان پارلمان سودان خواهان خروج فوری نظامیان کشورشان از یمن شدند.

العالم - آفریقا

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره عربی فراکسیون نیروهای تغییر در مجلس ملی سودان از عمر البشیر رئیس جمهور سودان خواستند نیروهای ارتش سودان که در عملیات طوفان قاطعیت شرکت کرده و در یمن حضور یافته اند سریعاً از یمن خارج کند.

این فراکسیون که سی و نه عضو دارد و نماینده چند حزب و نمایندگان مستقل است با صدور بیانیه ای از دولت سودان خواست مسئولیت مادی و معنوی خود را در قبال خانواده های نظامیان کشته شده سودانی در یمن را بپذیرد.

این فراکسیون همچنین از دولت سودان خواست مواضع سیاسی بیطرفانه ای جهت برقراری صلح در یمن اتخاذ کند.

بر اساس گفته این فراکسیون تعداد کشته و زخمی شدگان نیروهای ارتش سودان در یمن به صدها تن رسیده است.

در بیانیه این فراکسیون آمده است نیروهای ما در حالی در یمن قربانی می شوند که سودان به هیچ وجه با این بحران ارتباطی نداشته و منافعی در این بحران ندارد.

ابوالقاسم برطم رئیس فراکسیون تغییر در مجلس ملی سودان در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره عربی خاطرنشان کرد: درخواست ما از رئیس جمهور برای خروج نیروهای سودانی از یمن درخواست جدیدی نیست و این خواسته، خواسته ای نیست که به یکباره ایجاد شده باشد. ما به عنوان فراکسیون تغییر یا به عنوان اعضای مستقل پارلمان از مدت ها پیش خواهان خروج فوری نیروهای نظامی سودان از یمن بوده ایم.

نیروهای سودانی در آغاز کار که به یمن اعزام شدند هدف شان حفظ صلح بود اما بر خلاف آنچه تصور می شود آنها وارد جنگ مستقیم شدند و در خط مقدم نبرد قرار گرفتند و تعداد زیادی از آنها کشته و زخمی شدند. نبرد شوخی نیست و روز به روز بر شمار کشته ها و زخمی های ارتش سودان افزوده می شود.

فراکسیون تغییر علاوه بر صدور این بیانیه به تلاش های خود برای خروج نظامیان سودانی از یمن ادامه می دهد و تا زمانی که نیروهای سودانی به کشور بازگردند این فعالیت ها ادامه خواهد یافت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها