بحران القاعده و عناصر مسلح در سوریه

بحران القاعده و عناصر مسلح در سوریه
شنبه 7 مرداد 1391 - 10:49

يک مجله آمريکايي از اعزام گروه هاي سلفي وابسته به القاعده براي جنگيدن در کنار عناصر مسلح در سوريه و براندازي نظام اين کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، مجله "تایم" در گزارشی از عناصر القاعده در سوریه نوشت: افراد بسیار کمی از گروه "جبهه النصره" اطلاع دارند .. این گروه که برخی آن را وابسته به القاعده و گروه موسوم به "دولت اسلامی عراق" می دانند، به ریاست فردی با نام مستعار "ابواحمد الجولانی" در سوریه فعال است.

تایم تأکید کرد: "جبهه النصره" در چند شهر استان ادلب حضور دارد.

این مجله به نقل از یکی از اعضای این گروه به نام "ابراهیم" (21 ساله) می نویسد: ابراهیم تمایلی به حضور بیگانگان در این جنگ ندارد، ولی متوجه شده است که برخی عناصر این گروه از کویت، لیبی و قزاقستان هستند.

"ابوزید" (25 ساله) نیز که فرماندهی یگان گروه موسوم به "گردانهای احرار الشام" را برعهده دارد، تأکید می کند که هدف این گروه سلفی، ایجاد آن چیزی است که آن را "دولت اسلامی" می نامند.

پیش از این، یک پایگاه عبری به نقل از منابع عربی اعلام کرده بود، ترکیه با انتقال و نفوذ صدها تن از عناصر القاعده به خاک سوریه برای براندازی بشار اسد موافقت کرده است.

به گفته این پایگاه، اردوغان از این انتقال نیرو آگاهی داشته، و در جریان این عملیات صدها تن از عناصر القاعده که از زندان گوانتانامو آزاد شده و در عملیات سرنگونی رژیم قذافی شرکت داشتند، به سوریه انتقال داده شده اند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها