مسئول فلسطینی:

میت رامنی آراء یهودیان را گدایی می‌کند

میت رامنی آراء یهودیان را گدایی می‌کند
سه شنبه 10 مرداد 1391 - 05:43

رئيس كميسيون سياسي مجلس قانون‌گذاري فلسطين تاكيد كرد موضع ميت رامني، نامزد جمهوري‌خواه در انتخابات رياست جمهوري آينده آمريكا، درباره بيت‌المقدس و اينکه آن را پايتخت اسرائيل برشمرده است مبتني بر دوگانگي سياسي و تلاش براي گدايي آراء يهوديان آمريکا و حمايت مالي آن‌هاست.

عبدالله عبدالله در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم از رام الله گفت موضع میت رامنی درباره بیت‌المقدس به هیچ وجه جدی نیست زیرا او نیست که سرنوشت قدس را رقم می‌زند بلکه سرنوشت قدس را فلسطینی‌ها تعیین می‌کنند که شب و روز در برابر تجاوزات اسرائیل از آن حمایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه فلسطینی‌ها برای حمایت از قدس شریف به حمایت مسلمانان و عرب‌ها نیاز دارند تصریح کرد جایگاه و سطح مسئله انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا به پایین‌ترین سطح خود تنزل یافته است، به گونه‌ای که نامزد انتخابات ریاست جمهوری آن برای گرفتن کمک‌های مالی و به دست آوردن آراء یهودیان آمریکایی یا مسیحیان صهیونیست به اسرائیل سفر می‌کند.

رئيس كميسيون سياسي مجلس قانون‌گذاری فلسطين در ادامه به وعده‌های نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا اشاره کرد و گفت بسیاری از تصمیم‌های آمریکا و وعده‌های نامزدهای آن‌ها به مرحله اجرا در نمی‌آید؛ به عنوان مثال، کنگره آمریکا سال 1996 تصویب کرد که سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس منتقل شود، اما هنوز هم این تصمیم به مرحله اجرا در نیامده است. بنابراین، وعده‌های نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا برای به دست آوردن خواسته‌های برهه‌ای و آنی مطرح می‌شود زیرا اجرای شدن آن‌ها تأثیر منفی بر منافع واشنگتن در منطقه خواهد داشت.

وی همچنین به تلاش‌های آمریکا برای ایجاد سازش بین رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها نیز گفت آمریکا میانجی بی‌طرفی برای حل کشمکش‌ و منازعه خاورمیانه نیست.

28/س19:21



پربیننده ترین خبرها