خروج آمریکا از برجام فرصتی مناسب جهت اثبات سیاست مستقل اتحادیه اروپایی

خروج آمریکا از برجام فرصتی مناسب جهت اثبات سیاست مستقل اتحادیه اروپایی
جمعه 21 ارديبهشت 1397 - 16:07

سفیر کشورمان در پاریس روز جاری با حضور در استودیوی خبر رادیو و تلویزیون مونت کارلوی فرانسه با این شبکه در خصوص موضوعات مختلف تحولات بین المللی و منطقه ای گفتگو کرد.

العالم- ایران/ سیاسی 

در این گفتگو که بطور هم زمان از شبکه رادیو و تلویزیون مونت کارلو پخش گردید، آقای دلفی با اشاره به خروج آمریکا و تاثیر آن بر اجرای برجام گفت: این رویداد فرصت مغتنمی به کشورهای اروپایی داده است تا سیاست مستقل خود را در مقابل منافع مبتنی بر یکجانبه گرایی آمریکا پیگیری و اثبات نمایند.
وی با توجه با تنش ایجاد شده توسط رژیم صهیونیستی در سوریه ادامه داد: منشا اصلی ایجاد تنش چند روز گذشته رژیم صهیونیستی بوده که روز سه شنبه با شلیک دو فروند موشک به اطراف دمشق آغاز گردیده است، وی ادامه داد: دولت سوریه در پاسخ به این حملات مواضع این رژیم را در بلندی های جولان که جز خاک سوریه می باشند هدف قرار داده است. دلفی تاکید کرد همانطور که رئیس جمهوری ایران نیز اظهار داشتند، جمهوری اسلامی ایران خواهان افزایش تنش در منطقه نمی باشد و حفظ صلح و امنیت را برای پیشرفت و توسعه لازم و در جهت پیشبرد اهداف اقصادی کشورمان ضروری می داند.
وی بار دیگر حضور مستشاری ایران در سوریه را کاملا مشروع و براساس دعوت دولت قانونی این کشور جهت مبارزه با تروریسم و داعش توصیف کرد.

پربیننده ترین خبرها