فراخوان حماس به مناسبت هفتادمین سالروز اشغال فلسطین

فراخوان حماس به مناسبت هفتادمین سالروز اشغال فلسطین
يکشنبه 23 ارديبهشت 1397 - 17:23

حماس در آستانه هفتادمین سالگرد فاجعه اشغال فلسطین، با صدور بیانیه‌ای از مردم خواست به صورت گسترده در راهپیمایی‌های بازگشت شرکت کنند.

العالم - فلسطین اشغالی

سه‌شنبه(پس فردا) برابر با 15 ماه می، هفتادهمین سالروز اشغال فلسطین معروف به «یوم النکبه» است و حماس به همین مناسبت بیانیه‌ای صادر کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «صفا»، در بیانیه حماس آمده است: ملت فلسطین در قدس، کرانه باختری، غزه، اراضی اشغالی 1948 را به مشارکت در تظاهرات بازگشت در راستای تأکید بر حق بازگشت فرامی‌خوانیم.

این جنبش در ادامه هرگونه طرحی در راستای تسویه مسأله فلسطین مانند «معامله قرن» (طرح پیشنهادی آمریکا) را رد واعلام کرد: طرح و برنامه‌های سیاسی در این راستا باید به حقوق فلسطینی‌ها ضربه‌ای نزند و متناقض با این حقوق نباشد.

حماس همچنین ادامه محاصره ظالمانه 11 ساله نوار غزه را مردود دانست و خواستار رفع این محاصره شد.

این جنبش فلسطینی از همه کشورهای عربی، اسلامی و تمام آزادگان جهان درخواست کرد در کنار ملت فلسطین بایستند و این ملت را در راستای دستیابی به حقوقش یاری کنند.

آمریکا قصد دارد فردا سفارت خود را از تل آویو به قدس منتقل کند و انتظار می‌رود فردا و پس فردا (دوشنبه و سه شنبه) نوار غزه، قدس و کرانه باختری شاهد تظاهرات گسترده ضد صهیونیستی باشد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها