اسراييل مانع نشست كميته فلسطين جنبش عدم تعهد شد

 اسراييل مانع نشست كميته فلسطين جنبش عدم تعهد شد
دوشنبه 16 مرداد 1391 - 07:48

رژيم صهيونيستي با جلوگيري از نشست كميته فلسطين در جنبش عدم تعهد، كه قرار بود در رام الله برگزار شود، در صدد جلوگيري از افشاي جنايات خود عليه ملت فلسطين و مقدسات آنان برآمد.

احمد بهاء الدين شعبان دبيركل حزب سوسياليست مصر دوشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم تاكيد كرد كه رژيم صهونيستي با جلوگيري از ورود وزيران امور خارجه كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد به سرزمين هاي اشغالي فلسطين قصد دارد مانع از افشاي جنايات خود عليه فلسطيني ها و مقدسات شود.

شعبان گفت: دشمن صهيونيستي همه تلاش خود را به كار مي گيرد تا اجازه ندهد جهانيان شاهد جنايات آن در سرزمين هاي اشغالي فلسطين باشند.

وي افزود: جلوگيري رژيم اشغالگر از ورود شماري از وزيران امور خارجه كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد به رام الله براي بررسي اوضاع دشوار فلسطيني ها كه به رسوايي دشمن صهيونيستي و افشاي برنامه هاي يهودي سازي و شهرك سازي آن عليه مردم فلسطين و حقوق مشروع آنها براساس همه معاهدات بين المللي كمك مي كند، غيرمنتظره نيست.

دبيركل حزب سوسياليست مصر تصريح كرد: مردم مصر براي حمايت از ملت فلسطين و محاصره اسرائيل به تحريم رژيم اشغالگر و مقاومت در برابر عادي سازي روابط با آن چشم دوخته اند و عادي سازي روابط با آن را نمي پذيرند.

شعبان تاكيد كرد: ملت هاي عرب و مسلمان امروز بيش از هر زمان ديگري خواستار حمايت از ملت فلسطين و حقوق مشروع آن در برابر رژيم اشغالگر هستند.

دبيركل حزب سوسياليست مصر افزود: انقلاب در مصر به دليل نبود كرامت ملي و احساس تحقير مصري ها به علت تعامل رژيم سابق با دشمن صهيونيستي شكل گرفت. اكنون نيز توپ در زمين اخوان المسلمين حاكم است كه بايد در روابط با رژيم اشغالگر تجديد نظر كند. 

وي با اشاره به اين كه مقدسات اسلامي در فلسطين اشغالي در معرض خطر است، از محمد مرسي رئيس جمهور مصر خواست موضع محكمي در برابر دشمن صهيونيستي متناسب با ميزان خشم مردم مصر از اين رژيم اتخاذ كند و از ملت فلسطين كه با اشغالگران وارد جنگ مرگ و زندگي شده است، حمايت كند.

ياد آور مي شود كه يك مقام فلسطيني اعلام كرد: تشكيلات خودگردان فلسطين روز يكشنبه نشست كميته فلسطين در جنبش عدم تعهد را كه قرار بود در رام الله برگزار شود پس از اقدام رژيم صهيونيستي در جلوگيري از ورود وزراي امور خارجه چهار كشور عضو اين جنبش به كرانه باختري براي شركت در اين نشست ، لغو كرد.
  
اين مقام كه خواست نامش اعلام نشود، خاطرنشان كرد: همه هيات هايي كه ديروز (يكشنبه15 مرداد) وارد امان پايتخت اردن شدند پس از مشورت با مقامات فلسطيني تصميم گرفتند، اين نشست را لغو كنند.

اين تصميم پس از آن صورت گرفت كه رژيم صهيونيستي مانع ورود وزراي امور خارجه كوبا، بنگلادش، مالزي و اندونزي به رام الله براي شركت در نشست كميته قدس شد،

قرار بود در اين نشست 13 كشور عضو در جنبش عدم تعهد شركت كنند.

28/س19:08

پربیننده ترین خبرها