مخالفت محور شر عربی با حل بحران سوریه

مخالفت محور شر عربی با حل بحران سوریه
چهارشنبه 18 مرداد 1391 - 15:16

كارشناس و حقوقدان سوري، برگزاري كنفرانس تهران درباره بحران سوريه در روز پنجشنبه را ناشي از ديدگاهي واقعگرايانه ايران به اين بحران و هشداري به كشورهاي مخالف دمشق درباره تلاش براي تغيير معادله قدرت در منطقه دانست.

"رياض صَقَر" در گفت وگو با شبكه العالم اظهار داشت: ايران موضعي اصولي و آشكار در قبال بحران سوريه دارد و مقامات ايرانی همگي خواستار راه حل سياسي و مسالمت آميز داخلي براي سوريه شده اند.

وي خاطرنشان کرد: كنفرانس تهران در روز پنجشنبه درباره سوريه با مشاركت بيش از 12 كشور، طرحي مثبت و برخاسته از ديدگاه واقعگرايانه ايران به رويدادها است.

صقر با اشاره به هشدار ايران به كشورهاي حامي تروريسم در سوريه به خصوص تركيه درباره تغيير قواعد بازي در خاور ميانه تاكيد كرد: ايران قدرت منطقه اي بزرگي است كه مي تواند نقش متوازن سياسي، نظامي و اقتصادي در منطقه ايفا كند؛ مقامات ايران و سوريه در سطوح مختلف براي حل بحران سوريه در حال رفت و آمد هستند.

وي گفت: طرفداران جنگ در منطقه و جهان با راه حل مسالمت آميز و ديپلماتيك مخالفت مي كنند، و با حمايت مثلث شرارت عربي منطقه اي شامل تركيه، قطر و عربستان، برای جلوگیری از برگزاری گفت و گو فشار وارد مي كنند.

اين نويسنده و تحليلگر سياسي در خصوص ربودن زائران ایرانی در سوریه گفت: آمریکا، تركيه، قطر و عربستان مسئول جان گروگانان ايراني هستند، زیرا آنها به افراد مسلح دستور داده اند كه زائران ايراني را بربايند.

صقر خاطرنشان کرد: نيروهاي دولتي سوريه تلاش كردند زائران ايراني را از دست گروگانگيران نجات دهند اما به علت نگراني درباره جانشان از دست افراد مسلح كه از آنان به عنوان سپر انساني استفاده مي كنند عقب نشيني كردند و راه را براي تلاشهاي ديپلماتيك براي آزادي آنان باز گذاشتند.

 

MKH-7-23:46



پربیننده ترین خبرها