دیدار مقتدا صدر با سفرای کشورهای همسایه

دیدار مقتدا صدر با سفرای کشورهای همسایه
شنبه 29 ارديبهشت 1397 - 12:46

مقتدا صدر، رهبر جریان صدر در عراق با سفرای ترکیه، اردن، عربستان، سوریه و کویت دیدار کرد.

العالم - عراق

دفتر صدر با صدور بیانیه ای که در پایگاه رسمی آن منتشر شد اعلام کرد صدر شب گذشته با جمعی از سفرای کشورهای همسایه یعنی ترکیه، اردن، عربستان، سوریه و کویت در "الحنانه" در نجف اشرف دیدار کرده است.

در این بیانیه آمده است صدر در دیدار با سفرای کشورهای یادشده درباره حمایت کشورهای همسایه از روند سیاسی در عراق گفتگو کرده و ابراز امیدواری کرد که عراق عنصر جامع و مهمی در منطقه برای ایجاد صلح و دور کردن شبح افراطی گری باشد.

صدر در این دیدار خاطرنشان کرد که اصل روابط با کشورهای همسایه مبتنی بر اصل دوستی است نه دشمنی؛ وی خواستار تقویت روابط به نحوی که به نفع ملت های منطقه باشد، شد.

صدر در این دیدار خاطرنشان کرد که هر اتفاقی که در کشورهای همسایه رخ می دهد بر اوضاع عراق تأثیر می گذارد و بر عکس، از کشورهای همسایه خواست بدون مداخله در اوضاع داخلی عراق به تشکیل دولت تکنوکرات در این کشور کمک کنند.

این دیدار در حالی صورت می گیرد که صدر از چند روز پیش برای تشکیل کابینه ائتلافی با گروه های دیگر وارد مذاکره شده است؛ در این بین ائتلاف سائرون به رهبری صدر بیش از 50 کرسی در پارلمان جدید عراق به دست آورده است.

مقتدا صدر روز پنج شنبه گذشته با عمار حکیم، رهبر جریان الحکمه دیدار و دربراه تشکیل کابینه عراق با وی گفتگو کرد بود. در این دیدار دو طرف بر ضرورت تشکیل کابینه به دور از سهمیه بندی و فرقه گرایی تأکید کرده بودند.

208

پربیننده ترین خبرها