واکنش اردن به افتتاح سفارت پاراگوئه در قدس

واکنش اردن به افتتاح سفارت پاراگوئه در قدس
دوشنبه 31 ارديبهشت 1397 - 19:19

دولت اردن اقدام پاراگوئه در پیروی از آمریکا و افتتاح سفارت این کشور در قدس اشغالی را محکوم کرد و آن را نقض منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های بین‌المللی برشمرد.

العالم ـ اردن

«محمد المومنی» سخنگوی رسمی دولت اردن امروز (دوشنبه) در واکنش به افتتاح سفارت پاراگوئه در قدس اشغالی تأکید کرد که این اقدام نقض منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های بین‌المللی است.

المومنی بر باطل بودن اقدام پاراگوئه تأکید کرد و گفت که افتتاح سفارت در قدس وجهه قانونی ندارد و قدس شرقی پایتخت دولت فلسطین است.

سخنگوی دولت اردن همچنین موضع ثابت اردن در مخالفت با انتقال سفارت هر کشوری به قدس را مورد تأکید قرار داد و گفت: «این یک اقدام یکجانبه و باطل است و هیچ گونه وجهه قانونی ندارد و اردن و تمامی کشورهای جهان آن را رد می‌کنند همچنانکه ۱۲۸ کشور در مجمع عمومی علیه این موضوع رأی داده و اغلب کشورهای عضو شورای امنیت نیز با آن مخالفت کردند.»

به گزارش فارس، طبق گزارش خبرگزاری اردن (پترا)، سخنگوی دولت اردن همچنین حمایت کشورها از قطعنامه‌های مجمع عمومی سازمان ملل و دیگر قطعنامه‌های بین‌المللی درباره قدس و قضیه فلسطین را ضروری دانست و تصریح کرد که قدس شرقی به موجب این قطعنامه‌ها یک شهر اشغالی است و تعرض به وضعیت آن به معنای تحریک احساسات مسلمانان و مسیحیان در سراسر جهان است.

وی اظهار داشت که قطعنامه‌های یکجانبه و بی‌مسئولانه می‌تواند به تشدید خشونت و هرج‌ و مرج در منطقه و افزایش تنش‌ها در جهان منجر شود و اسرائیل را به نقض قانون بین‌المللی و قطعنامه‌های بین‌المللی تشویق نماید.

سخنگوی دولت اردن در ادامه تلاش‌های جدی برای احیای روند سازش و آغاز مذاکرات حقیقی بر اساس سقف زمانی مشخص را خواستار شد.

پاراگوئه به عنوان دومین کشور پس از گواتمالا در اقدامی که نشاندهنده پیروی از آمریکاست، امروز دوشنبه سفارت خود را به قدس اشغالی منتقل کرد.

پربیننده ترین خبرها