كارشناس مؤسسه سياستهاي خارجي آمريكا:

غرب عامل شدت یافتن خشونت های سوریه است

غرب عامل شدت یافتن خشونت های سوریه است
شنبه 21 مرداد 1391 - 15:42

يک كارشناسي آمريكائي با تقدير از برگزاري اجلاس تهران براي حل بحران سوريه حمايت غرب و آمريکا را از شورشيان سوري دليل شدت يافتن درگيري ها و خشونت در اين کشور دانست.

«مایک لین» روز شنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم نشست مشورتی تهران را درباره سوریه سر آغاز خوبی برای حل بحران این کشور دانست و گفت: شدت درگیری‌های طرفین باعث شده تا لازم باشد که اقدامات زیادی برای حل نهایی بحران سوریه انجام شود.

کار‌شناس مؤسسه سیاست‌های خارجی آمریکا افزود: نشست تهران برای حل بحران سوریه موفقیت‌آمیز بود و دستاوردی برای ایران تلقی می‌شود؛ اما آمریکا می‌خواهد  نفوذ ایران در منطقه کاهش یابد.

وی گفت: نشست تهران باعث افزایش نفوذ ایران در منطقه شده است. ایران همچنان خواهان تداوم اجرای طرح کوفی عنان فرستاده سابق سازمان ملل متحد به سوریه است.

لین تصریح کرد: من معتقدم تا زمانی که مسئله کناره گیری بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، از قدرت مشخص نشود، افراد مسلح از دیدگاه‌های خود صرف‌نظر نخواهند کرد و این امر حل دیپلماتیک بحران را دشوار می‌کند.

وی، با این ادعا که دولت آمریکا از شورشیان حمایت تسلیحاتی نمی‌کند، افزود: باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، می‌خواهد شورشیان خود به دست خود نظام بشار اسد را سرنگون کنند.

کار‌شناس آمریکایی در ادامه، با تاکید بر اینکه زمان فعلی برای کناره گیری بشار اسد از قدرت مناسب نیست، تعامل آمریکا با مسائل خاورمیانه را دوگانه توصیف کرد و گفت: اگر حمایت غرب از افراد مسلح نبود، خشونت‌های سوریه به این شدت نبودسید.

لین تاکید کرد: تعامل آمریکا با هر یک از کشورهای منطقه خاورمیانه متفاوت است و منافع خود را دنبال می‌کند و به منافع ملل منطقه اهمیت نمی‌دهد.



 11-12:41

 

 

 

 

 



پربیننده ترین خبرها