کارشناس سوری: هدف آمریکا نابودی مقاومت است

کارشناس سوری: هدف آمریکا نابودی مقاومت است
شنبه 21 مرداد 1391 - 13:53

کار‌شناس سياسي سوري درباره سفر هيلاري کلينتون، وزير امور خارجه آمريکا، به ترکيه گفت: آمريکا بار ديگر سياست‌هاي قديمي خود ، از جمله تحريک ترکيه عليه سوريه، را درپيش گرفته است.

 «ریاض صقر» روز شنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم گفت: سفر هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا به ترکیه، هیچ تغییری در منطقه ایجاد نخواهد کرد. واقعیت این است که آمریکا نمی‌خواهد به شکست سیاست‌های ۱۰۰ سال گذشته‌اش در منطقه اذعان کند.
کار‌شناس سیاسی سوری تصریح کرد: آمریکا راهبرد جهانی و خاورمیانه‌ای خود را بر اساس حمایت از رژیم صهیونیستی و برقراری روابط سودجویانه با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و ترکیه پایه گذاری کرده است.
وی گفت: آمریکا با هدف از بین بردن محور مقاومت در منطقه، یعنی ایران قدرتمند، سوریه و حزب الله لبنان، با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و ترکیه روابط برقرار می‌کند.
کار‌شناس سیاسی سوری افزود: مقاومت، مانعی در برابر سیاست‌های آمریکا در منطقه است. از این رو، آمریکا می‌خواهد مقاومت را به هر نحو ممکن از بین ببرد و بحران سوریه را فرصت مناسبی برای رسیدن به این هدف می داند.

وی تصریح کرد: سوریه به عنوان یکی از محورهای مقاومت توانسته با همکاری ملت این کشور مناطق مختلف را از افراد مسلح پاکسازی کند و اتباع عرب و غیرعرب را در درگیری با افراد مسلح بازداشت کند.
صقر گفت: بعید به نظر می‌رسد که کلینتون در موضوع اعمال منطقه پروازممنوع دربرخی مناطق سوریه جدی باشد، زیرا می‌داند که چنین اقدامی جنگی را در منطقه به پا خواهد کرد که عواقبش نامعلوم است.
۱۱: ۴۸. ۱۱


پربیننده ترین خبرها