عراقچی: احساس کنیم اروپایی‌ها به دنبال اتلاف وقت هستند، مذاکرات را ادامه نمی‌دهیم

عراقچی: احساس کنیم اروپایی‌ها به دنبال اتلاف وقت هستند، مذاکرات را ادامه نمی‌دهیم
يکشنبه 6 خرداد 1397 - 19:08

معاون سیاسی وزارت امور خارجه گفت: اگر احساس کنیم که مذاکرات به سمت فرسایشی شدن می‌رود یا وقت تلف کردن است، طبیعتا به مذاکرات ادامه نخواهیم داد.

العالم - ایران / سیاسی

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه در حاشیه جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به مذاکره با اعضای حاضر در برجام، اظهار داشت: از کشورهای اروپایی خواسته شد تا نسبت به تامین خواسته‌های ایران در برجام، بدون حضور آمریکا اقدام کنند و پیشنهادات، راهکارها و راه حل‌های عملیاتی خود را به همراه تضمین‌های مربوطه به ایران ارائه کنند تا بتوانیم تصمیم بگیریم.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران هنوز تصمیم نگرفته که آیا در برجام باقی می‌ماند یا خیر و تصمیم گیری در این زمینه منوط به مذاکرات چند هفته آینده است که با اعضای حاضر برجام خواهیم داشت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا وزارت کشور اقدامی برای جلوگیری از فرسایشی شدن مذاکرات خواهد داشت، افزود: مسلما وزارت خارجه منافع ملت ایران را در نظر می‌گیرد و اگر احساس کنیم که مذاکرات به سمت فرسایشی شدن می‌رود یا وقت تلف کردن است، طبیعتا به مذاکرات ادامه نخواهیم داد.

عراقچی ادامه داد: تا زمانی که احساس کنیم مذاکرات در مسیر مناسبی حرکت می‌کند و محدوده زمانی ایران را رعایت می‌کنند، به مذاکرات ادامه می‌دهیم.

معاون وزیر امورخارجه در پاسخ به این سوال که آیا عدم الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم و FATF منجر به اتمام برجام می‌شود یا خیر، گفت: این موضوعات هیچ ربطی به یکدیگر ندارند.

خانه ملت

پربیننده ترین خبرها