در آستانه دیدار با ظریف؛

وزیر خارجه هند: فقط از تحریم‌های سازمان ملل پیروی می‌کنیم نه تحریمهای یکجانبه

وزیر خارجه هند: فقط از تحریم‌های سازمان ملل پیروی می‌کنیم نه تحریمهای یکجانبه
دوشنبه 7 خرداد 1397 - 16:40

وزیر خارجه هند پیش از دیدارش با وزیر خارجه ایران در دهلی‌نو گفت که هند فقط تحریمهای سازمان ملل را اجرا می‌کند نه تحریم‌های یکجانبه کشورهای دیگر را.

العالم _ ایران / سیاسی

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران پس از ورود به دهلی‌نو در گفت‌وگو با خبرگزاری هند بر تقویت روابط دو کشور تاکید کرد.

وزیر خارجه کشورمان به خبرگزاری هند گفت «ما (هند و ایران) روابط خیلی خوبی در گذشته داشتیم و انتظار داریم این روابط را ادامه دهیم».

وی افزود: امروز چندین دیدار در دهلی‌نو خواهد داشت و در این سفر برای گسترش روابط خوب با هند کار خواهد شد.

«سوشما سواراج» وزیر خارجه هند نیز پیش از دیدار با ظریف در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره دیپلماسی اقتصادی هند در قبال ایران گفت که دهلی‌نو به تحریم‌های سازمان ملل احترام می‌گذارد اما تحریم‌های یکجانبه علیه ایران اجرا نمی‌کند. 

خبرنگار سایت وایر نوشت، وزیر خارجه هند همچنین گفته است نوبت پیش که آمریکا تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال کرد، تجارت این کشور با ایران ادامه داشت. 

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در راس یک هیات عالی رتبه سیاسی و اقتصادی به هند سفر کرد و از جمله اهدافش سفر گفت «این یک سفر کاری به هند است که در هفته گذشته تصمیم گرفتیم در ادامه مشورت‌هایی که با شرکای سیاسی و اقتصادیمان داریم و هند هم به عنوان یک شریک مهم سیاسی و اقتصادی ایران در منطقه است، با حضور سایر دوستان از بخش‌های مختلف دولتی سفری به هند داشته باشیم».

وزیر خارجه درباره روابط تهران و دهلی نو پس از خروج آمریکا از برجام نیز گفت «روابط ما با هند روابطی است که قبل از برجام وجود داشته و بعد از آن هم گسترش یافته و ما اطمینان داریم روابط دو کشور کماکان رو به رشد و گسترش خواهد بود و زمینه‌های مختلف همکاری به ویژه در حوزه انرژی داریم، ولی سایر حوزه‌ها مثل تجارت و حمل و نقل زمینه های خوبی برای همکاری دو کشور است که در این سفر همه زمینه‌ها را با حضور مقامات وزارتخانه‌های مختلف بررسی می‌کنیم». 

انتظار می‌رود در دیدار وزرای خارجه ایران و هند در دهلی‌نو، درباره مسائل متعددی از جمله مسائل دوجانبه، گفت‌وگوهایی انجام بگیرد. 

پربیننده ترین خبرها