رسانه چینی: جهان برای تحریم ایران از آمریکا تبعیت نمی کند

رسانه چینی: جهان برای تحریم ایران از آمریکا تبعیت نمی کند
چهارشنبه 9 خرداد 1397 - 08:11

یک رسانه چین امروز گزارش کرد که بیشتر کشورهای جهان بخصوص قدرت هایی مانند چین و هند نمی توانند از تحریم های آمریکا علیه ایران تبعیت کنند.

العالم ـ آسیا

روزنامه 'چاینا ارگ' امروز (چهارشنبه) در مطلبی نوشت: بحث اینجاست که ایران یک قدرت منطقه ای و یک قطب مهم انرژی در جهان محسوب می شود و با بسیاری از کشورهای دنیا و قدرت هایی نظیر چین، هند و اروپا ارتباطات نزدیکی دارد.
این گزارش می افزاید زمان تغییر کرده است و ماهیت برنامه هسته ای ایران صلح آمیز است و تلاش های دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا برای پرخطر جلوه دادن برنامه هسته ای ایران دیگر کاربردی ندارد.
رسانه چینی ادامه می دهد که بسیاری از شرکت های بزرگ چینی، اروپایی و هندی در حال تعامل و تجارت با ایران هستند و نمی خواهند از بازار ایران خارج شوند.
چاینا ارگ تاکید می کند خریداران بزرگ نفت و گاز ایران در اروپا و آسیا و همچنین کشورهایی نظیر چین و هند نمی خواهند شامل تحریم ها شوند و برای همین با آمریکا مقابله خواهند کرد.
به گزارش ایرنا، رسانه چینی تصریح می کند حمایت های بی دریغ این کشورها از توافق هسته ای و تایید آن از سوی آژانس نشان می دهد که تحریم ها دیگر مانند گذشته کاربرد نخواهد داشت.
چاینا ارگ نوشته است که همراهی جامعه بین المللی با آمریکا کار ساده ای نیست. کشورهای بزرگ اروپایی بخصوص آلمان هم بخشی از توافق هستند و در کنار چین و روسیه از آن حمایت کرده اند.

پربیننده ترین خبرها