روزنامه فرانسوی گزارش داد؛

تهدید بی‌سابقه عربستان علیه قطر

تهدید بی‌سابقه عربستان علیه قطر
شنبه 12 خرداد 1397 - 02:37

روزنامه فرانسوی لوموند به نقل از برخی منابع مدعی شده که پادشاه عربستان در نامه‌ای به رئیس‌جمهور فرانسه تهدید کرده که در صورت دستیابی قطر به سامانه پدافند موشکی اس-۴۰۰، علیه این کشور اقدام نظامی خواهد کرد.

العالم-عربستان

یک رسانه فرانسوی روز جمعه گزارش داده عربستان سعودی تهدید کرده در صورتی که قطر به سامانه پدافند موشکی اس-۴۰۰ دست پیدا کند، علیه این کشور اقدام نظامی خواهد کرد.

روزنامه لوموند به نقل از برخی منابع مدعی شده «ملک سلمان»، پادشاه عربستان در نامه‌ای خطاب به «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه، «نگرانی‌های عمیق» خود را از گفت‌وگوهای میان مسکو و دوحه درباره فروش اس-۴۰۰ ابراز کرده و گفته در صورتی که قطر به این سامانه دست پیدا کد، آماده اقدام نظامی علیه آن کشور است.

سفیر قطر در مسکو در ماه ژانویه گفته بود مذاکرات کشورش با طرف روس برای خرید سامانه پدافند موشکی اس-۴۰۰ در «مراحل پیشرفته‌ای» قرار دارد. پادشاه عربستان هم در ماه اکتبر سال ۲۰۱۷، در جریان سفر به مسکو قراردادهای اولیه برای خریداری سامانه اس-۴۰۰ را امضا کرد.

به نوشته لوموند، ملک سلمان با بیان اینکه تحویل اس-۴۰۰ منافع امنیتی عربستان را تهدید می‌کند، از فرانسه خواسته فشارها را بر قطر برای جلوگیری از خرید این سامانه افزایش دهد.

پادشاه عربستان در این نامه که از طریق یک منبع نزدیک به کاخ الیزه به رویت لوموند رسیده نوشته است: «[در چنین حالتی]، عربستان آماده است تمامی تدابیر لازم از جمله اقدام نظامی را برای برچیدن این سامانه دفاعی اتخاذ کند

عربستان سعودی و متحدانش شامل بحرین، امارات و مصر روز ۵ ژوئن سال ۲۰۱۷ با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم و بی‌ثبات کردن منطقه این کشور را هدف محاصره دریایی، هوایی و زمینی قرار دادند.

پربیننده ترین خبرها