اعتراض علمای عراق به بیانیه مکه

اعتراض علمای عراق به بیانیه مکه
شنبه 28 مرداد 1391 - 07:06

بي‌توجهي به موضوع بحرين و محکوم نکردن جنايات گروه‌هاي مسلح در سوريه در بيانيه پاياني اجلاس مکه، اعتراض علماي سني عراق را برانگيخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "جمعیت علمای عراق" که نماینده علمای سنی این کشور است، در بیانیه ای تأکید کرد: تصمیم های اتخاذ شده در اجلاس مکه ناامید کننده بود.

این جمعیت با انتقاد از نوع برخورد این اجلاس با موضوع سوریه و چشم پوشی از سرکوب‌ها، نقض آزادی‌ها و تروریسم دولتی در بحرین و عربستان، رویکرد این اجلاس را برخلاف اصول سازمان همکاری اسلامی دانست.

در این بیانیه آمده است: تعلیق عضویت سوریه در سازمان همکاری اسلامی، واقعیت‌های موجود را تغییر نمی‌دهد و تنها موجب تشدید مشکلات ملت مسلمان سوریه می‌شود.

جمعیت علمای عراق با اشاره به سکوت اجلاس مکه در خصوص جنایات گروه‌های مسلح در سوریه، خاطرنشان کرد: این نوع برخورد با موضوع سوریه، سئوال‌های بسیاری را در خصوص مسائل پشت پرده و علل نادیده گرفتن جنایت‌ها و اقدامات گروه‌های مسلح مطرح می کند؛ زیرا در حوادث سوریه، تنها دولت این کشور مسئول نیست.

این جمعیت همچنین با اشاره به اقدام برخی کشورها در برافروختن آتش فتنه‌های طایفه ای و مذهبی، خواستار گفت و گوی صادقانه و واقعی بین مذاهب شد و تأکید کرد: این گفت و گوها نباید بخشی از تصویر غیرواقعی ارایه شده از سوی عربستان باشد.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها