هنیه: آماده همکاری امنیتی با مصر هستیم

هنیه: آماده همکاری امنیتی با مصر هستیم
يکشنبه 29 مرداد 1391 - 14:33

نخست وزير فلسطين تاکيد کرد:« براي حراست از امنيت و مصالح مشترک فلسطين و مصر در جهت تحقق آرامش و ثبات آماده همکاري با قاهره هستيم.»

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "اسماعیل هنیه" امروز یکشنبه در خطبه های نماز عید فطر در شهر غزه بار دیگر حمله تروریستی به نیروهای مصری در منطقه سیناء محکوم کرد.

وی افزود:« آری ما از همکاری امنیتی با برادران عرب و پشتوانه های راهبردی خودمان در جهت تحقق آرامش و ثبات حمایت می کنیم.»

وی بار دیگر ضمن عرض تسلیت به محمد مرسی رئیس جمهور مصر و ملت و ارتش فاتح این کشور به خاطر کشته شدن تعدادی از سربازان مصری در جریان تجاوز تروریستی اخیر در سینا، گفت:« خون شما، خون ماست، درد و رنج شما ، درد و رنج ماست و ثبات شما، ثبات ماست و غزه و فلسطین منشا ثبات و امنیت مصر و سینا و رفح و عریش می باشند و هرگز عامل تهدیدی برای مصر نخواهند بود.»

نخست وزیر فلسطین ضمن تاکید بر پایبندی ملت فلسطین به سرزمین خود و عدم خروج از آن، تاکید کرد: فلسطینیان هرگز به سیناء مهاجرت نخواهند کرد و در آن سکونت نخواهند کرد، فلسطین از آن فلسطینیان و مصر از آن مصری ها است.

وی از رهبران مصر خواست تا در قبال توطئه های دشمنان در زمینه ایجاد اختلاف میان ملت های مصر و فلسطین هوشیار باشند.

وی تاکید کرد: غزه به عنوان خط مقدم دفاع از امت اسلام باقی خواهد ماند، جنبش مقاومت اسلامی "حماس" نقش محوری را در منازعه کنونی ایفا خواهد کرد.

وی ضمن نثار درود و سلام به اسرای فلسطینی در زندان های صهیونیستی، متعهد شد که در راستای آزادی آنان تلاش کند.

این مقام بلند پایه فلسطین یادآور شد:« هر کس از اسرا چشم پوشی کند از ما نیست، این راه و مرام ماست، ما تمامی اسرا را از زندان های صهیونیستی آزاد خواهیم کرد، همان طوری که پیشتر وعده رها سازی اسرا را دادیم و به وعده خود در این زمینه عمل نمودیم.»

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فلسطین، وی در خصوص به قدرت رسیدن اسلامگرایان تصریح کرد: این پیروزی نشان می دهد که ملت های ما اسلام را به عنوان برنامه زندگی انتخابات کرده اند.

وی ضمن عرض تبریک و تهنیت به ملت فلسطین و امت های عربی و اسلامی به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر، از درگاه احدیت مسئلت کرد که تا عید فطر سال آینده سرزمین اشغالی فلسطین از چنگال صهیونیست های غاصب آزاد شود و پرچم های لا اله الا الله بر فراز مسجد مبارک الاقصی برافراشته شود.

هنیه ضمن تمجید از پایداری ملت فلسطین در مقابل محاصره نوار غزه، افزود: نشانه‌های شکست این محاصره هویدا گشته است و ورود کاروان‌های بشردوستانه به باریکه غزه نشان می‌دهد ملت فلسطین در مصاف با دشمن صهیونیستی تنها نیست.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها