دبیرکل نُجَباء:

داعش بهترین وسیله تحقق اهداف آمریکاست

داعش بهترین وسیله تحقق اهداف آمریکاست
يکشنبه 20 خرداد 1397 - 10:19

شیخ اکرم الکعبی گفت: داعش بهترین وسیله برای تحقق اهداف استعماری و اقتصادی آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم است.

العالم- عراق 

به گزارش مرکز ارتباطات و امور رسانه‌ای مقاومت اسلامی نُجَباء در ایران، دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء در گفتگویی اختصاصی با روزنامه "سیاست روز" ضمن اشاره به تأثیر انقلاب اسلامی بر شکل‌گیری جنبش‌های مقاومت در منطقه ـ از جمله در عراق ـ گفت: انقلاب اسلامی نه‌تنها در عراق بلکه در همه جهان تأثیر مهم و مثبتی داشت و اولین شخصی که در عراق این امر را متوجه شد، شهید سید محمدباقر صدر بود که گفت: "امام خمینی(ره) آرزوی انبیاء و اولیاء را محقق کرد و باید در در این شخصیت ذوب شوید".

حجت‌الاسلام والمسلمین «اکرم الکعبی» افزود: سیره امام خمینی(ره) شیوه انقلاب است و همان خطی است که مقاومت در مبارزه با نظام صدام و پس از آن در مبارزه با اشغالگران و تکفیری‌ها تا امروز از آن تبعیت می‌کند.

 

نقشه "سیاسیون تجزیه‌طلب کُرد" شکست خورده است
وی در بخش دیگری از مصاحبه، شرایط حساس حاکم بر منطقه اقلیم کردستان عراق را اینگونه تشریح کرد: در اقلیم کردستان، برخی گروه‌های سیاسی به‌دنبال استمرار نفوذ خود و سرقت ثروت عراق هستند ولی مطمئناً کردهای عراق خواستار تقسیم نیستند و این نوید را می‌دهم که نقشه‌های مخالفان عراق واحد، شکست خورده است و روزی خواهد رسید که به‌خاطر همه جرائم‌شان محاکمه خواهند شد.

 

نُجَباء برای "وحدت" برنامه دارد
مقام بلند پایه الحشد الشعبی (سازمان بسیج مردمی عراق) در پاسخ به سؤالی درباره برنامه مقاومت اسلامی نُجَباء برای تحقق وحدت قومی ـ مذهبی در عراقِ پساداعش، اظهار داشت: ما سال‌ها قبل در مقاومت اسلامی نُجَباء، معاونت امور ادیان و تقریب بین مذاهب را تأسیس کردیم که وظیفه اصلی آن ایجاد نقاط تفاهم بین طوائف و پشتیبانی از علمایی است که به‌دنبال ایجاد وحدت بین امت هستند.

شیخ اکرم الکعبی اضافه کرد: در این راستا، موفقیت‌های زیادی را به‌دست آوردیم و توانستیم ائمه جماعاتی را که گفتمان تکفیر را نپذیرفتند ـ و به همین دلیل تکفیری‌ها و داعش به مبارزه با آنان پرداختند ـ به مساجدشان برگرداندیم. نُجَباء همچنین توانست به هموطنان اهل سنت برای بازگشت به شهرها و روستاهایشان کمک و در جهت تحقق وحدت اسلامی، برنامه‌های فرهنگی را در مناطق آنان اجرا کند.

 

"پرچم‌سفیدها" از کجا آمدند؟!
وی در خصوص عناصر جدید تروریستی که پس از شکست داعش در عراق با عنوان "پرچم سفیدها" اعلام موجودیت کردند، خاطرنشان ساخت: این گروهک متشکّل است از بقایای داعش که پس از فرار سرکرده‌های آن، حزب بارزانی آن‌ها را پشتیبانی و برای حمله به نیروهای امنیتی حاضر در کرکوک تجهیز کرد.

دبیرکل نُجَباء تأکید کرد: این گروه کوچکتر از چیزی است که در رسانه‌ها اعلام شد. آن‌ها خود را برای سیطره بر کرکوک پس از شکست حزب بارزانی آماده کرده بودند، ولی در نطفه خفه شده و شکست خوردند.

 

نقش نُجَباء در شکست داعش
شیخ اکرم الکعبی راجع به نقش تشکّل متبوع خود در تأمین امنیت عراق، به روزنامه سیاست روز گفت: نُجَباء نقشی مهم و اساسی را از زمان هجوم داعش ایفا کرد و در جبهه‌های متعددی حضور داشت. برادران ما از کمربند امنیتی عراق گرفته تا سامراء، تکریت، بیجی و موصل؛ در همه این عملیات حماسه‌های حسینی آفریدند و توانستیم طرح آمریکا را شکست دهیم و داعش را از عراق اخراج کنیم.

وی در همین راستا اضافه کرد: مشاهده می‌کنید که آمریکایی‌ها امروزه سرکرده‌های شکست‌خورده داعش را به صحرای "الانبار"، دشت "حوران" واقع در غرب عراق و همچنین مناطقی در سوریه هدایت کرده و از آن‌ها حمایت می‌کنند و یا این تروریست‌ها را به کشورهای دیگر انتقال می‌دهند.

 

باید آمریکا را از منطقه اخراج کنیم
مقام عالی‌رتبه بسیج مردمی عراق همچنین گفت: برنامه جدید واشنگتن برای تروریست‌های شکست‌خورده، بدین علت است که می‌داند داعش بهترین وسیله برای تحقق اهداف استعماری و اقتصادی آمریکا، غارت سرمایه‌ها و ثروت کشورهای اسلامی و تخریب این سرزمین‌ها به بهانه مبارزه با تروریسم است.

شیخ اکرم الکعبی در پایان تصریح کرد: اتخاذ یک استراتژی امنیتی و نظامی مستمر برای اخراج آمریکایی‌ها و مزدوران‌شان از منطقه توسط کشورها و گروه‌های مقاومت لازم است تا صلح حقیقی در سرزمین‌های غرب آسیا حاکم شود.

 

پربیننده ترین خبرها