روزنامه نگار لبناني :

"ارتش آزاد" در درگیری های طرابلس دست دارد

چهارشنبه 1 شهريور 1391 - 18:10

روزنامه نگار لبناني تاكيد كرد كه درگيري هاي طرابلس ، بازتاب مستقيم وقايع سوريه است و نيروهاي موسوم به ارتش آزاد سوريه در اين درگيري ها دست دارند.

"فادي منصور " روز چهارشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت : اوضاع طرابلس كاملا با وقايع سوريه مرتبط است و هر اتفاق ناگواری در سوريه تاثیری منفي بر اوضاع لبنان به جا مي گذارد.

وي با بيان اين كه ارتش لبنان، براي دخالت در مناطق درگيري در طرابلس آماده مي شود ، خاطر نشان كرد : كانون درگيري ها در خيابان سوريه است كه مناطق "باب التبانه" و "جبل محسن" را از يكديگر جدا مي كند.

منصور با بیان این موضوع که پس از حملاتي كه با نارنجك و گلوله به گشتي هاي ارتش لبنان صورت گرفت، 9 تن از نيروهاي ارتش از جمله افسري با رتبه ستوان يكم كشته شدند، تاكيد كرد: ابتداي كار، وقتي خودروهاي نظامي ارتش هدف حمله قرار گرفتند ، ناچار به عقب نشيني شدند اما مجدد اقدام به تخلیه این منطقه و استقرار در آن کردند.

اين روزنامه نگار لبناني از قاطعیت در برخورد با عاملان اين وقايع خبر داد اما در عين حال گفت: عليرغم قاطعیت ارتش، برخي از طرف هاي سياسي، ارتش را آماج حملات سياسي و رسانه اي قرار داده اند.

وي افزود: شماري از نيروهاي سياسي در خانه محمد صباره نماينده مجلس گرد هم آمدند و درباره ضرورت ورود ارتش به مناطق درگيري و لزوم عقب نشيني ساير گروه هاي مسلح به توافق رسيدند.

اين نويسنده لبناني تاكيد كرد: افراد مسلح در طرابلس به اين نتيجه رسيده اند كه آن چه اتفاق افتاده، در واقع به مثابه تعرض به نجيب ميقاتي نخست وزير لبنان است و به همين علت درباره پيامدهاي اين درگيري ها هشدار دادند و از درگيري كه تاكنون 10 كشته و بيش از 100 زخمي بر جا گذاشته است، عقب كشيدند.

فادي منصور در پايان با بیان ای مهم که تعداد قربانيان بیانگر شدت درگيري ها در این منطقه است، تصریح کرد: در واقع سلاح هاي پيشرفته اي از شمال لبنان به ويژه از طرابلس براي اين درگيري وارد شده است و نيروهاي موسوم به ارتش آزاد سوريه در شمال لبنان و همچنين در طرابلس مستقر شده اند و بدون شک در این درگیری ها نقش مهم و مستقیمی ایفا کرده اند.

22-17:44

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها