مدیریت جنگ سوریه درآمریکا

مدیریت جنگ سوریه درآمریکا
پنج‌شنبه 2 شهريور 1391 - 13:38

ديپلمات سابق روس با هشدار درباره فاجعه انساني در سوريه درنتيجه دخالتهاي خارجي تأکيد کرد، آمريکا در حال مديريت جنگي نظامي، سياسي، اقتصادي و رسانه اي ضد سوريه است.

"ويچسلاو موتوزوف" در گفت وگو با شبكه العالم اظهار داشت: رسانه هاي آمريكا ادعا مي كنند كه مسائل انساني و حقوق بشر در اولويت سياست خارجي آمريكا قرار دارد، و این درحالی است که امروز شاهد فاجعه انساني در سوريه در نتيجه مداخله کاخ سفید و دولتهای غربي در اين بحران هستيم.

وي اقدام آمریکا در تحریم و مجازات سوریه و اعزام مزدور و جاسوس به این کشور را غير انساني دانست و گفت: آمریکا ضد سوريه مجازات وضع كرده و علاوه بر اعزام مزدور و تشویق برای قاچاق سلاح به این کشور،  براي افراد مسلح پول ارسال مي كند؛  هزينه اين كارها از بودجه ايالات متحده پرداخت نمي شود، بلكه از دارایی‌های ملت ليبي كه دويست ميليارد دلار از آن توسط آمریکا سرقت شده، آنها اين مبالغ را براي جنگ بر ضد ملت سوريه هزينه مي كنند.

موتوزوف با اشاره به مشاركت برخي كشورهاي عربي در اين توطئه، هشدار داد: این کشورها هنوز درك نكرده اند كه آمریکا در نهايت آنها را هم هدف قرار خواهد داد .. همه كشورهاي منطقه خليج فارس در چارچوب اين هدف گيري قرار دارند.

وي افزود: سوريه امروز با دهها هزار مسلح خارجي كه از خارج حمايت مي شوند روبرو است؛ و از طرف دیگر آمريكا جنگي اقتصادي، رسانه اي و سياسي ضد سوريه به راه انداخته است.

موتوزوف از دولت و اقشار مختلف ملت سوريه خواست براي رويارويي با خطرات، تهديدها، چالشهاي بزرگ و تهاجم آشكار و فراگير به كشورشان، با يكديگر متحد شوند.

وي تاكيد بر ضرورت حمایت روسيه، چين، ايران، عراق و كشورهاي دیگر از سوریه، گفت: اين كشور نيازمند اسلحه نيست بلكه نيازمند توجه انساني واقعي است.

MKH-22-22:47



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها