هدیه به "حریری" با سرقت اموال ایتام

هدیه به
يکشنبه 5 شهريور 1391 - 17:14

" هديه بلاعوض" شاه عربستان به سعد حريري، خشم مردم اين کشور را برانگيخته است؛ هديه اي 4 ميليارد دلاري كه حريري آن را براي بازپرداخت بدهي ها، حل بحران مالي و اتمام پروژه هاي ناتمامش دريافت كرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، مردم عربستان در شبکه‌های اجتماعی اینترنتی در واکنش به انتشار این خبر، اعطاي چنين هديه اي به سعد حريري را "سرقت اموال ايتام " توصيف كردند، و از مسئولان سعودی به علت سرقت اموال مردم و بخشش آن به ديگران به شدت انتقاد كردند.

روزنامه الاخبار لبنان در مطلبی نوشت: این هدیه درحالی پرداخت می شود که ميانگين بيكاري و فقر در عربستان افزايش يافته، و همه جا سخن از وجود فساد و اختلاس در دستگاه هاي دولتي و ثروت اندوزي خاندان سلطنتي آل سعود به گوش می رسد. 

به همین دلیل مردم عربستان از هديه اي كه عبدالله بن عبدالعزيز پادشاه اين كشور به سعد حريري اعطا كرد، به خشم آمده اند.

شهروندي عربستاني به نام "فارس ابي الخيل" مبلغ اعطائي به سعد حريري را با كمك هاي آمريكا به اسرائيل مقايسه كرد و گفت: مجموع كمك هاي آمريكا به رژیم اسرائيل با وجود اهميت زيادي كه اسرائيل براي آمريكا دارد، در سال 2010 تنها 2 ميليارد و 800 ميليون دلار بود.

ابي الخيل خاطرنشان کرد: طبق آمار مربوط به بودجه كل عربستان؛ دولت رياض در سال 2011 فقط 8 ميليارد و 900 ميليون ريال سعودی براي توسعه زيرساختها هزينه كرده است، در حالي كه 15 ميليارد ريال به سعد حريري هديه مي دهد .

آنچه باعث تشديد ناراحتي مردم عربستان از هديه اعطائي به سعد حريري شده است ، وضعيت اقتصادي و معيشتي نامناسب آنها است.

یک شهروندي عربستاني ديگر تأکید کرد: كودكان عربستاني به علت نبود تخت در بيمارستان هاي تخصصي جان خود را از دست مي دهند، و افرادي نيز از فقر و بيكاري رنج مي برند؛ اين در حالي است كه 4 ميليارد دلار براي نجات دادن شركت سعد حريري هدیه می شود.

شهروندي ديگر به نام "خالد الحربي" اظهار داشت: درآمدهاي نفتي ميلياردي عربستان براي حل مشكلات مالي یک بیگانه به نام سعد حريري هدر مي رود؛ آيا وقت آن نرسيده است كه مردم عربستان از خواب ده ها ساله خود بيدار شوند؟



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها