دستگیری خبرنگار مسلمان آسوشیتدپرس در دفتر نخست وزیری نتانیاهو

دستگیری خبرنگار مسلمان آسوشیتدپرس در دفتر نخست وزیری نتانیاهو
سه شنبه 5 تير 1397 - 22:02

خبرنگار آلبانیایی تبار و مسلمان آسوشیتدپرس به جرم مسلمان بودن از پوشش دیدار شاهزاده انگلیس با «بنیامین نتانیاهو» باز ماند.

العالم رژیم صهیونیستی

 نیروهای‌ امنیتی مستقر در دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل مسلمان بودن یک خبرنگار خبرگزاری «آسوشیتدپرس» مانع پوشش دیدار «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم با شاهزاده انگلیس (پرنس ویلیامز) شدند.

 آنطور که روزنامه «هاآرتص» گزارش کرده است، نیروهای امنیتی دفتر نخست وزیری نتانیاهو، «نبی گونا» خبرنگار ارشد آسوشیتدپرس را که برای پوشش دیدار شاهزاده انگلیس با نتانیاهو به سرزمین‌های اشغالی  سفر کرده بود، دستگیر کردند.

به نوشته این روزنامه، این خبرنگار در سه سال گذشته نیز در سرزمین‌های اشغالی حضور داشت و از قبل برای  حضور در این مراسم ثبت‌نام کرده بود.

این خبرنگار که ملیت آلبانیایی دارد ظاهرا به دلیل مسلمان بودن از سوی نیروهای امنیتی رژیم اسرائیل دستگیر شده است.

وی حتی دارای کارت هویت از سوی دفتر مطبوعاتی نخست وزیری رژیم صهیونیستی بود.

این خبرنگار پیشتر نیز به دلایل قومیتی، مذهبی در حین کار با مشکلاتی مواجه شده بود.

بر اساس این گزارش، دفتر بخش حفاظت نخست وزیری رژیم صهیونیستی ضمن ابراز تاسف از مسئله پیش آمده، آن‌را یک «خطای انسانی» توصیف کرد و افزود که این مورد را بررسی می‌کند.

به نوشته هاآرتص، این خبرنگار آلبانیایی تبار همزمان با «موشه عدری » یک تصویربردار یهودی به این مکان  می‌رسد اما  این شخص (تصویربردار) بدون مشکلی وارد دفتر نخست وزیری می‌شود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در واکنش به این حادثه ضمن اعلام انزجار از برخورد قومیتی و مذهبی با خبرنگار خود، از دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی خواسته تا به فوریت چنین اقدام‌های مغرضانه را متوقف سازد.

به نوشته روزنامه هاآرتص، دیگر روزنامه نگاران خارجی نیز گفته‌اند که اخیرا برخوردهای تحقیرآمیز با روزنامه‌نگاران عرب تبار در گذرگاه «ایرز» واقع در غزه افزایش یافته است.

فارس

پربیننده ترین خبرها