روایتی متفاوت از "داریا" در سوریه

روایتی متفاوت از
چهارشنبه 8 شهريور 1391 - 13:53

روزنامه اينديپندنت در گزارشي متفاوت با ادعاهاي رسانه هاي غربي و عربي حامي عناصر مسلح، براي نخستين بار از کشتار مردم بيگناه شهر "داريا" به دست اين عناصر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "رابرت فیسک" گزارشگر و نویسنده معروف انگلیسی در روزنامه "ایندیپندنت" نوشت:  مسئولان ارشد سوری همه گزینه ها را برای آشتی با مخالفانی که شهر "داریا" را گرفته بودند، به کار گرفتند؛ برخی ساکنان نیز از تلاش مسئولان برای تبادل اسرا و آزادی ساکنان این شهر که بعنوان گروگان در دست عناصر مسلح بودند، سخن می گویند.

فیسک تأکید کرد: هنگامی که مذاکرات شکست خورد، نیروهای ارتش وارد داریا شدند.

وی که پس از فاجعه قتل ساکنان داریا به این شهر رفته بود، ادامه داد: اوضاع شهر داریا بسیار تأسف بار و خطرناک بود .. و اجساد زنان، مردان و کودکان از مقبره ای که در آن دفن شده بودند، به نقطه دیگری منتقل شده بود.

فیسک خاطرنشان کرد: هنگامی که به همراه سربازان به مقبره سنی ها در داریا رسیدم، شلیک تک تیراندازان آغاز شد؛ ولی من توانستم به همراه سربازان با یک خودرو زهری از آنجا بگریزم.

فیسک تأکید کرد ساکنان داریا در مصاحبه با او تأکید کردند که دست کم 245 نفر در این منطقه کشته شدند، و فاجعه این منطقه بسیار بزرگتر از آن چیزی است که در رسانه ها اعلام شد.

فیسک خاطرنشان کرد که تحقیق درباره حجم فاجعه در شرایط فعلی غیرممکن است چرا که در برخی موارد مجبور بود به همراه نیروهای ارتش چند خیابان را بدود تا از تیررس تک تیراندازان دور شود؛ ساکنان این مناطق نیز مجبور بودند از ترس جان خود از خانه هایشان خارج نشوند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها