اردن:بحران مالی مانع گشودن مرز به روی پناهجویان سوری است

اردن:بحران مالی مانع گشودن مرز به روی پناهجویان سوری است
شنبه 9 تير 1397 - 08:25

اردن اعلام کرد که به دلیل بحران شدید مالی قادر به گشودن مرزهای خود به روی پناهجویان سوری نیست و برای حفظ جان غیرنظامیان به ویژه زنان و کودکان از هرگونه توافق آتش بس استقبال می کند.

العالم - سوریه

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، «جمانه غنیمات» وزیر مشاور در امور رسانه ای و سخنگوی دولت اردن گفت که متاسفانه امان نمی تواند درخواست هایی را که برای گشودن مرزها به روی پناهجویان سوری مطرح می شود، اجابت کند. 

وی یادآورشد: با این حال، اردن شرایط سخت و دشوار انسانی در جنوب سوریه و میزان گرفتاری، مشقت و رنج های برادران سوری خود را به خوبی درک می کند.

مقام اردنی اظهارات کسانی که امان را در گرفتاری های مردم سوریه مسئول می دانند، رد و ادامه داد: پایان دادن به خشونت و کشتار امری ضروری است و همه باید در این مسیر گام بردارند.

وی توضیح داد:اردن با امکانات محدود و بحران مالی شدید قادر به تحمل مشکلات بیشتر برای پذیرش برادران سوری خود نیست اما به جای گشودن مرزهایش، آمادگی کامل دارد که برای ایفای نقش در این زمینه با سازمان ملل همکاری کند.

غنیمات گفت که اردن از کشورهای بزرگ، جامعه جهانی و سازمان های امداد رسانی می خواهد نقش خود را در کمک و حمایت از برادران سوری انجام داده و سازوکاری برای حمایت از آنان و نیز حفظ مصالح اردن پیدا کنند.

وی افزود: اردن امیدوار است که سازمان ملل گام های عملی برای کمک به پناهجویان سوری و نیازهای معیشتی آنان به ویژ در خصوص فراهم ساختن آب، غذا و امکانات پزشکی بردارد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها